ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تجمع درمقابل مجلس

نیروی انتظامی، قوه قضائیه

و کارفرماها در برابر کارگران 
 
 
 
 

 

کارگران معترض به صادر شدن احکام کیفری برای برخی از فعالان صنفی کارگری در مقابل مجلس جمع شدند. شرایط بد کارگاهی و نحوه پرداخت شدن حقوق نیز از جمله اعتراضات آنهاست. آنها که طومار ۴۰ هزار امضایی کارگران را نمایندگی می کنند در اجتماع مقابل مجلس خواهان لغو احکام اخراج، زندان و شلاق برای گروهی از کارگران شدند.

یکی از کارگران معترض به خبرگزاری های داخلی گفت:

در واحدهای تولیدی شرایط کاری بد است و نحوه پرداخت حقوقش بدتر از شرایط کاری. بجای رسیدگی به دردهای ما، از آذرماه سال گذشته کارگران معترض از سوی کارفرما به قوه قضائیه فرستاده می‌شوند، و قوه قضائیه نیز احکام اخراج، زندان، شلاق برای کارگران صادر می کند.

در شهریور ماه شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی (جزایی) بندر امام خمینی ۴ کارگر پتروشیمی رازی را در ارتباط با اعتراضات صنفی سال گذشته کارگران این مجتمع صنعتی به تحمل شش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق محکوم کرد.

کارگران معترض در طومار خود خطاب به هیات رئیسه مجلس نوشتند: برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران معترض به رویه عادی تبدیل شده‌ است. از آذر ماه سال گذشته به این سو کمتر اعتراض کارگری  منجر به تحت پیگرد انتظامی و قضائی قرار نگرفتن کارگران معترض شده است. بازداشت، زندان و اخراج به یک روش تبدیل شده است.

پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: