ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

انتشار خاطرات

قدیمی ترین روزنامه فروش 
 
 
 
 

 

کتاب خاطرات قدیمی‌ترین روزنامه ایران با نام «خاطرات یک روزنامه فروش» در تهران منتشر شد. وی "محمد ابراهیم رنجبرامیری" نام دارد.

در مراسم رونمائی از این کتاب، ابوالقاسم غلامی مدرس آئین نگارش و مکاتبات اداری در سخنانی گفت: به جرئت می‌توانم بگویم که در چند سالی گذشته حتی یک نامه اداری بی‌غلط ندیده‌ام، اگر کسی مدعی است که اینطور نیست، حاضرم با او بنشینم و حرفم را با آمار ثابت کنم. دعوتنامه از وزارتخانه برای من می‌آید که ۱۲ غلط دارد.

محمدابراهیم رنجبرامیری نویسنده کتاب نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از فعالیت خود در این شغل تا زمانی که تصمیم به نگارش چنین کتابی گرفته است، پرداخت و گفت: ۱۴ سال پیش، یک روز رفته بودم موسسه اطلاعات دنبال یکی از دوستان قدیمی. به اتاقی رسیدم که یک آخوندی آنجا نشسته بود و تا منِ پیرمرد را دید، فوری آمد به پیشوازم و گفت: پدر جان دنبال کسی می‌گردی؟ گفتم: یکی از دوستانم اینجا (روزنامه اطلاعات) کار می‌کند و من خودم هم روزنامه ‌فروشم. او گفت: از ۲۸ مرداد خاطره‌ای هم داری؟ گفتم: خیلی زیاد و شروع کردم به تعریف کردن این خاطرات و او هم به کسی گفت: این آقا را ببر و هر چه می‌گوید یادداشت کن و من از آن روز شدم نویسنده و حاصلش هم شد کتاب «خاطرات یک روزنامه فروش. الان تهران ۱۱۰۰ کیوسک روزنامه‌ فروشی دارد ولی ۲ تا هم روزنامه ‌فروش نیستند و اگر هم روزنامه دارند، کار اصلیشان سوپرمارکتی است!

پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: