ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

به سوی رویدادهای مهم می رویم

حمایت تمام و کمال

ناطق نوری از هاشمی! 
 
 
 
 

 

ناطق نوری دبیرکل سابق جامعه روحانیت، رئیس مجلس پنجم و رئیس کنونی دفتر بازرسی رهبری در مراسم ختم حجت الاسلام دعا گو به منبر رفت و طی سخنانی گفت:

امروز کمتر روحانی و شخصیتی را سراغ دارم که نقش آفرین تر از هاشمی رفسنجانی در انقلاب بوده باشد. هاشمی از اول مبارزه و طلبگی با امام بود و نقش آفرینی او را در قم می دیدیم. متاسفانه زمانه ای شده که با رهبران دینی و بزرگان خود برخورد بدی می کنیم.

من به یاد اوایل انقلاب می افتم که عده ای با شهید بهشتی مخالف بودند و علیه او جو ایجاد می کردند. شهید بهشتی همیشه می گفت جاذبه باید بی نهایت باشد و دافعه در حد ضرورت. متاسفانه منش بعضی ها امروز برعکس است. بعضی ها که هیچ پیشینه درخشانی ندارند و یا در زمان مبارزات بوده‌اند اما ساکت بوده اند امروز مدعی شده اند.

هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب بوده است او پیش از انقلاب کشور به کشور می گشت

روزی در منزل مرحوم فلسفی بودیم که هاشمی که تازه از زندان آزاد شده بود آمد. آقای فلسفی گفت که آقای هاشمی شنیده ام که شما را خیلی شکنجه کرده اند. هاشمی لبخندی زد و گفت که من آدم مقاومی هستم و بنیه‌ام خوب است. آمده ام خدمتتان بگویم به فکر زندانیانی که شکنجه شده اند باشید.

‌مقام معظم رهبری در مقطعی فرموده اند که هیچ کس نزدیک تر از هاشمی رفسنجانی به من نیست. ایشان همچنین در آن نماز جمعه معروف فرمودند که هاشمی نه تنها چیزی از انقلاب نبرده، بلکه زندگی اش را در راه انقلاب داده است. با وجود این سابقه از هاشمی رفسنجانی متاسفانه عده ای به خودشان جرأت می دهند که به او توهین و حتاکی کنند. چرا با رهبران دینی و بزرگان خود اینگونه برخورد می کنیم؟

امام و رهبری با کسی رودربایستی نداشتند و بیهوده کسی را درمقامی قرار نمی دادند. امام در دوران جنگ هاشمی را جانشین فرمانده کل قوا کرد. وقتی شرایط اقتصادی به هم خورد و فشارها زیاد شد و امام قطعنامه را پذیرفت نامه ای به مجلس نوشت و دلایل پذیرش قطعنامه را توضیح داد. در آن زمان هاشمی به امام می گوید که اگر به این مرحله رسیده اید که قطعنامه را قبول کنید و احساس می کنید با پذیرش قطعنامه انقلاب و شما آسیب می بینید من مسئولیت آن را می پذیرم. بگذاریم من را بعداً‌ محاکمه کنند تا انقلاب و شما آسیبی نبینید. اگر کسی این انقلاب را تهدید کند یکی از کسانی که تا آخرین قطره خون پای انقلاب می ایستد آقای هاشمی است. یا اگر در جایی مقام معظم رهبری در خطر باشند هاشمی از کسانی است که تا پای جان،‌ پای ایشان می ایستد. همانطور که در عیادت هاشمی از رهبر انقلاب دیدید او در پاسخ به رهبری که فرموده بودند که شما چرا زحمت کشیده اید؟ خطاب به رهبری گفت که شما عشق من هستید!

قبلا هم گفته ام تملق، رودربایستی و باندبازی مثل موریانه به انقلاب آسیب می رساند. مرحوم دعاگو هیچکدام از این خصلت ها را نداشت. او یک روحانی زجر کشیده، ‌شجاع، ‌زندان دیده، ‌رک‌ و غیر متملق بود هر چند بعضی ها این خصوصیات را برنمی تابند. مرحوم دعاگو هر جا نقطه ضعفی می دید انتقاد می کرد و دیدیم که در آخرین مصاحبه اش در بیمارستان هم با وجود حمایت از دولت آقای روحانی در جاهایی که نقاط ضعفی دیده بود آنها را مطرح کرد.

پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: