ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش وزیر اطلاعات به مجلس

جلوگیری از انفجار و کشتار

در روز قدس در ایران

برای تامین امنیت، با رهبران احزاب دمکرات کردستان ایران و کومله دیدار و مذاکره کرده ایم. با افرادی از حزب مشارکت نیز دیدار و گفتگو شده.

 
 
 
 

 

حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخ به پرسش کریمی قدوسی نماینده مجلس از فراکسیون وابسته به سپاه و جبهه مصباح یزدی معروف به پایداری در مجلس حاضر شده و برای نخستین بار اطلاعاتی را فاش ساخت که مربوط به فعالیت های داعش و بهره گیری افراط گرایان خارجی از تنش های موجود میان اهل سنت و اهل تشییع است. او همچنین اشاره به مذاکراتی کرد که با رهبری دو حزب دمکرات کردستان و حزب کومله انجام شده است که ظاهرا باید مربوط به آماده شدن برای مقابله با تحرکات داعش در غرب کشور و کاستن از تنش های مذهبی در منطقه باشد.

علوی گفت:

اشراف اطلاعات به تمام معنا موجود است و وزارت اطلاعات در جهت این آسیب‌زدایی نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

 

وزارت اطلاعات به موقع گزارش‌های جامع و کارآمدی را در زمینه تهدیدها به مسئولین داده است، از جمله قبل از تحرک جیش‌العدل در مرزهای جنوب شرق وزارت اطلاعات، اطلاعات مورد نیاز را به مسئولان استانی داد و حتی هشدارهای لازم درباره اهداف عملیاتی آنها نیز داده شد.  موارد بسیار زیادی از این موارد وجود دارد از جمله کشف و خنثی‌سازی دو جلیقه انفجاری که برای انفجار در روز قدس در دو استان کشور تهیه شده بود و مورد شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت، اگر این کشف نبود توجه می‌فرمایید که چه فاجعه‌ای بوجود می‌آمد.

شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها و دستگیری بیش از 130 نفر از عوامل آنها جزو مواردی است که انجام شده. وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به الفرقان در مرزهای شرقی و کشف و خنثی سازی محموله‌های سنگین انفجاری که قرار بود در یکی از شهرهای پرجمعیت مقدس منفجر شود و آزادسازی دو گروگان که یکی از آنها شمشیرباز بین‌المللی بود نیز قابل توجه است.

بنده جلسه‌ای با شورای حزب مشارکت نداشته‌ام البته که با افراد مختلفی جلسه داشته‌ایم و وزارت اطلاعات با جریان‌های سیاسی و غیر سیاسی همواره در راستای ماموریت‌های ذاتی زیادی که دارد جلسه دارد. ما حتی با شورای حزب منحله دموکرات و کومله جلسه داشته‌ایم. حتی با جریان‌های معاند و محارب جلسه تشکیل می دهیم که آسیب آنها را به حداقل برسانیم. وزارت اطلاعات در جایی که مصالح امنیتی اقتضاء می‌کند می‌نشیند و صحبت می‌کند که این ناشی از ماموریت ذاتی اطلاعات است که با هر کسی که بنشینیم و صحبت کنیم به رعایت ادب در گفتار و حسن خلق در رفتار عادت داریم و به سراغ بی‌ادبی و حرمت شکنی نمی‌رویم. این عدم حساسیت نسبت به عملکرد غیرقانونی افراد نمی‌تواند باشد.

پیک نت 16 مهر

 
 

اشتراک گذاری: