ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

رقابت با سیاست نوین دولت روحانی در لبنان

رقابت نظامی در لبنان میان

امریکا، فرانسه، عربستان و ایران 
 
 
 
 

 

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: بعداز اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز ارتش لبنان، آمریکا بلافاصله ضمن تهدید به قطع کمک‌های خود، لبنان را از دریافت سلاح از ایران برحذر داشت.

 

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: امریکا از دولت لبنان خواست که از قبول سلاح های جمهوری اسلامی خودداری کند. امریکا این خواست را در چارچوب تحریم های ایران اعلام کرد و از دولت لبنان خواست تا به همکاری نظامی و امنیتی لبنان با امریکا پایبند بماند.

قرار است عربستان سعودی 3 میلیارد دلار برای خرید تسلیحات فرانسوی به دولت و ارتش لبنان کمک بلاعوض کند.

انتشار این خبر در الاخبار، تائید کننده خبری است که روز گذشته در همین ارتباط در پیک نت منتشر شد.

پیک نت با عنوان  سیاست نوین جمهوری اسلامی در ارتباط با لبنان و حزب الله این کشور نوشت:

در نشست خبری 26 سپتامبر روحانی در نیویورک، رویکرد تازه ای در ارتباط با لبنان، حزب الله و نقش سپاه قدس در منطقه از سوی روحانی مطرح شد که رسانه های داخلی و خارجی در گرماگرم بحث مذاکرات اتمی کمتر به آن توجه کردند. روحانی دراین مصاحبه گفت:

حزب الله یک گروه نظامی تروریستی نیست. حزب الله بخشی از دولت ملی لبنان است. متعاقب این اظهار نظر بود که دبیر شورای امنیت ملی، سرلشکر شمخانی راهی لبنان شد و سپس از لبنان نیز به سوریه رفت. این سفر نشان داد که آنچه روحانی در نیویورک گفت سیاست نوین و بحث و تصویب شده ای در دولت است. بویژه که شمخانی در سفر به لبنان گفت:

بزودی وزیر دفاع لبنان به تهران خواهد آمد تا درباره انتقال کمکهای نظامی گفتگو کند. چنانچه ایران بخواهد به حزب الله کمک کند این کمکها از این بحث با هماهنگی با دولت ملی لبنان که حزب الله نیز بخشی از آن است انجام خواهد شد . بدین ترتیب کانال ارسال سلاح برای حزب الله لبنان از این پس دولت لبنان خواهد بود و نیازی به ارسال محرمانه سلاح به لبنان نیست. دولتی که حزب الله بخشی از آنست.

پیک نت 20 مهر

 
 

اشتراک گذاری: