ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

خاتمی گرفتار این اسلام شده ایم:

در دولت تحجر می آورد

و بیرون از دولت خشونت! 
 
 
 
 

 

در دیدارهای مربوط به عید غدیر که روز گذشته (دوشنبه) در ایران انجام شد، محمد خاتمی نیز برای عده ای که به دیدارش رفته بودند سخن گفت. او هم از تاریخ اسلام گفت و هم از اوضاع امروز ایران. خاتمی گفت:

 

چه خوب بود در این عید بزرگ شاهد آن می بودیم تا کسانی که اتهامات سیاسی دارند در حصر و بند نباشند. چه خوب بود در این روز شاهد حضور بسیاری از زندانیان به خصوص آقای مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی کروبی و بانو رهنورد بودیم. هنوز هم معتقدم که برای چنین کاری دیر شده ولی در عین حال هیچ وقت برای انجام کارهای خوب دیر نیست. برای رشد و پیشرفت کشور و مقابله با تهدیدهای بیگانه کار خوب هیچگاه دیر نیست.

ما مسلمانان مستحق یک زندگی خوب در کنار امنیت و آزادی هستیم که از آن محروم شده‌ایم. ما مستحق جامعه‌ای پیش‌رو در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم که ذخایر آن را چه به لحاظ انسانی و چه به لحاظ منابع داریم اما از آن محروم هستیم. ما مسلمانان در غنی‌ترین منطقه جهان به لحاظ ذخایر انسانی و مالی قرار داریم؛ منطقه‌ای که راهبردی‌ترین منطقه دنیا به لحاظ سیاسی و جغرافیایی است و از این رو دشمنان قصد نفوذ و تخریب در این منطقه را دارند.

حکومت‌های وابسته، مستبد و یا منفعل در برابر بیگانگان و دشمنان در این منطقه حضور دارند که با روش‌های خود منابع مالی منطقه را به باد می‌دهند. ما شاهد وجود اختلافات در دنیای اسلام و وجود گرایش‌های مختلف هستیم که اگر روی کار بیایند جامعه را به تحجر می‌کشانند و اگر روی کار نیایند به خشونت و ترور وابسته می‌شوند.

باید به خود بیاییم، اگر دچار مشکل شویم، چاره حکومت مردمسالار است که به حق مردم احترام بگذارد و زمینه‌ساز رشد سیاسی و اقتصادی مردم باشد و جامعه را آزاد بخواهد.

برخی مفاهیم چون تفکیک قوا، آزادی مدنی و حقوق بشر در گذشته مطرح نبودند ولی با تکیه بر معیارها و اصول‌ها می‌توان آنها را دریافت. ما می‌توانیم زندگی امروز خود در دنیا و جامعه امروزی را با مقتضیات زمان و بر پایه اصول و معیارها دنبال کرده و به معیارها وفادار بمانیم. امروز زندگی بشری در معرض خطر جدی است و حکومت‌های غیروابسته به مردم در حال انجام اموری هستند که منتهی به بسته شدن راه مردم می‌شود.

پیک نت 22 مهر

 
 

اشتراک گذاری: