ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

وقتی انقلاب شد او 6 سال داشت!

شهرام جزایری

در 29 سالگی بار خودش را بسته بود 
 
 
 
 

 

شهرام جزایری عرب متولد ۱۳۵۱ در اهواز است. تا سال ۱۳۸۱ در حالیکه فقط ۲۹ سال داشت میلیاردر شده بود. او پیشکسوت تر از بهمن جزایری که در زندان است و محمد خاوری که به کانادا گریخته و علنقی جهرمی است که همچنان آزاد در ایران می چرخد. دو نفر آخر بانک ملی و بانک صادرات را چپاول کردند و بهمن جزایری در شبکه دور زدن تحریم ها میلیاردر شد.

بهمن جزایری تا زمان بازداشت حدود ۵۰ شرکت مختلف بازرگانی داشت. کسب اعتبار موهوم با انواع مانورها، برداشت ۳۸ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به عنوان رشوه، جعل اسناد از اتهامات او هنگام بازداشت بود. البته تبانی در معاملات دولتی، فریب مسؤولان بانک ها، تسهیل و دریافت ارز، تقلب در صادرات و واردات و ایجاد رکود در صادرات و واردات، تهیه پیمان نامه‌های غیر قانونی و ... هم در پرونده اش بود. او هنگامی بازداشت شد که مجلس ششم دایر بود و دولت خاتمی بر سرکار. جزایری در دادگاه به ۲۷ سال حبس محکوم شد. اعتراض کرد، دیوان عالی کشور حکم دادگاه را نقض و دستور رسیدگی مجدد صادر کرد.

سرانجام به ۱۴ سال زندان، ۱۰ سال تبعید، ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و جریمه نقدی ۱۲۲ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۲۰۰ دلاری محکوم کرد.

این احکام در زمانی صادر شد که آیت الله شاهرودی نایب رئیس اول کنونی مجلس خبرگان ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت.

جزایری از ایران خارج شد اما در اسفند ۱۳۸۵ در روستایی در کشور عمان دستگیر و به ایران بازگردانده شد.

سرانجام و بصورت قطعی وی به ۱۱ یازده سال حبس تعزیری، رد ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۸۵ دلار آمریکا به بانک ملی و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق‌الذکر (۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا) به صندوق دولت و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد.

جزایری جمعه،۱۱ مهر ۱۳۹۳ پس از گذراندن ۱۱ سال حبس در سن ۴۲ سالگی از زندان آزاد شد.

پیک نت 22 مهر

 
 

اشتراک گذاری: