ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

موسوی لاری در تبریز:

مردم در هر فرصتی

به اصلاحات رای داده اند! 
 
 
 
 

 

اصلاح طلبان آذربایجان شرقی نیز مانند اصلاح طلبان دیگر استان های بزرگ و مهم کشور – از جمله اصفهان- در هفته گذشته همایش خود را برگزار کردند. در همایش اصلاح طلبان آذربایجان شرقی موسوی لاری دومین وزیر کشور دولت خاتمی سخنران اصلی بود. او که عضو ارشد رهبری مجمع روحانیون مبارز (روحانیون شاگرد و مقلد آیت الله خمینی) نیز هست در سخنرانی خود گفت:

بر جامعه ۸۰ میلیونی ایران نمی تواند یک سلیقه حاکم باشد. دو تجربه انتخابات خرداد سال ۷۶ و خرداد سال ۹۲ نشان داد در شرایطی که حتی تمام امکانات از جمله تریبون‌های نماز جمعه و رسانه ملی به نفع جریان خاص (مخالفان اصلاحات) باشد، اگر روزنه‌ای ایجاد شود، مردم در یک چرخش آشکار، شرایط را طوری دیگر رقم می‌زنند.

مردم داور نهایی نظرات سیاسی اند. تجربه انتخابات سال ۸۴ به خوبی به ما می‌گوید که وجود چند گروه جدا از هم نمی‌تواند به موفقیت اصلاح طلبان منجر شود همچنان که دیدیم یک تغییر روش درسال ۹۲ معامله را بر هم زد و سبب شد تا پیروز میدان باشیم.

در دوران حاکمیت اصلاحات با کمترین درآمد‌ها، بیشترین موفقیت‌ها برای کشور به دست آمد. در زمان دولت نهم و دهم حوادث تلخی در کشور با وقوع اختلاس‌های چندین هزار میلیارد ریالی که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده رخ داده و روند عمومی جامعه به گونه‌ای تأسف بار بوده است. برای نمونه در طول ۸ سال گذشته شاهد رشد منفی اقتصاد کشور با جود بیشترین درآمد‌ها بوده‌ایم.

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس گروه‌های اصلاح طلب باید در کنار انسجام بخشی درونی خود تشکیل جبهه واحدی با محوریت آقای خاتمی را سازمان بدهند.

در نشست‌های گروه‌های اصلاح طلب نمایندگانی از سوی دکتر عارف و آیت اله هاشمی رفسنجانی نیز حضور دارند. در بحث رد صلاحیت‌ها شرایط انتخابات مجلس شورا در این دوره کمی فرق کرده است چرا که در دوره قبل بخشی از رد صلاحیت‌ها در مرحله هیئت‌های اجرایی انجام شده بود که با توجه به استقرار دولت جدید امید می رود شرایط بهتری در این زمینه حاکم شود.

پیک نت 24 مهر

 
 

اشتراک گذاری: