ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

جمهوری لیبی

کشوری که دیگر دولت ندارد!

تهیه و تنظیم شیرین مردادی

 
 
 
 
 

 

در لیبی هرج و مرج کامل حاکم است.به سختی می توان گفت چه کسی علیه چه کسی می جنگند و حاکم کیست؟ فعلا کشوری که تا پیش از سقوط رژیم قذافی در آن از جنگ و فقر و کشتار خبری نبود و یک حکومت مرکزی مقتدر داشت، دو پارلمان و دو دولت مدعی حکومت اند وهر روز شماری از نیروهای این دو دولت بدست هم کشته می شوند. از ارتش از هم پاشیده زمان قذافی اندکی از نیروی هوایی باقی مانده است. شش هلی کوپتر و دوازده هواپیمای جنگنده.

در یک مکان مخفی، ژنرالی بنام "خلیفه حفتر"، مدعی تشکیل یک دولت است. البته این دولت در یک هتل مخفی شده از مخفیگاه پیام میدهد که میانه روست! او خود را رهبر نظامی های ارتش قذافی می داند و میگوید با اسلامگراهای افراطی می جنگند. او می گوید: ما دیکتاتور را برنداشتیم که حالا دیکتاتوری اسلامی را روی کار بیاوریم.

این دولت و هتل مقر آن در 1500 کیلومتری پایتخت و در شهری بنام "طبرق" تشکیل شده که در محاصره سلفی هاست. این سلفی ها نیز مدعی میانه روی هستند و می گویند با اسلامگراهای افراطی مثل القاعده و داعش مبارزه می کند. رهبر آنها می گوید: ما احتیاج به اسلحه مدرن از طرف دولت های خارجی داریم تا بتوانیم علیه اسلامگرا های افراطی بجنگیم پیش از آن که لیبی نابود شود.

طبرق، بندری در شرق لیبی است و فعلا پناهگاهی برای مردمی که از طربلس فرار می کنند. از مرداد ماه گذشته القاعده و داعش عملا قدرت را در طرابلس بدست گرفته اند. البته پس از قتل و کشتارهای بسیار.

"عقيلة صالح عيسى العبيدی" هنوز رسما رئيس مجلس و رئيس جمهور دولت موقت لیبی است و امیدوار بازگشت آرامش به کشور، اما همه میدانند که این یک رویاست.

پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: