ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

جمهوری بی دولت "لیبی"

روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ
 
 
 
 

 

پس از حمله نیروهای ژنرال حفطار در هفته گذشته  به شبه نظامیان اسلامگرا در شهر بنغازی، دومین شهر لیبی، صحنه ای از در گیری های مرگبار در شهر آغاز شد. 17 نفر در طول "24 ساعت" اول این حمله کشته شدند.

دولت انتقالی در ضعیف ترین موقعیت خود است. ژنرال حفطار که در شورش برعلیه قدافی شرکت داشت، ماه مه کذشته بدون مشورت با دولت انتقالی تصمیم به یک عملیات نظامی برعلیه شبه نظامیان اسلامگرا گرفت. او اعلام کرد که می خواهد علیه تروریست ها بجنگند اما بلافاصله از طرف مقامات دولت انتقالی لیبی متهم به تلاش برای کودتا در لیبی شد. حالا وضع در مقایسه با ماه مه گذشته تغییر کرده و به همین دلیل دولت انتقالی از ژنرال شورشی به حمایت برخاسته و ارتش از هم پاشیده لیبی نیز در او یک ناجی کشف کرده است. همچنان که دولت انتقالی به دامن او گریخته است.

برای دولت انتقالی هیچ نیروئی برای مقابله با اسلامگرایان در بنغازی باقی نمانده است. گروهای شبه نظامی اسلامگرا از طرف شرکت های چند ملیتی نفتی حمایت میشوند. در این میان، آنچه لطمه ندیده و از هم نپاشیده استخراج و انتقال نفت از لیبی است و آنچه متلاشی شده، ساختار دولتی و حکومتی است، چنان که در لیبی گروه های مسلح در شهرها و نقاط مختلف این سرزمین پهناور و صحرائی هر یک برای خود حکومتی تشکیل داده و گهگاه نیز برای فتح شهرهائی که دراختیار رقیبان است، دست به حملاتی می زنند. قربانی واقعی این حملات و آشفتگی ها و بی دولتی مردم لیبی اند که همراه با مهاجرین افریقائی که سالها در لیبی قذافی کار می کردند، لیبی را ترک کرده و می کنند.

پیک نت 30 مهر

 
 

اشتراک گذاری: