ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

معاون اول رئیس جمهور:

دولت مصمم به مبارزه با

فساد سیستماتیک در کشوراست 
 
 
 
 

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روز گذشته (یکشنبه) در مراسم تودیع فرجی دانا وزیر سابق علوم و معارفه محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم گفت:

فرجی دانا خاطره خوشی از خود در وزارتخانه بر جای گذاشت وی فردی اخلاقی، متدین و دانشمند است که جزء برنامه‌های دولت عمل نکرد. مشی او اعتدال و پرهیز از حاشیه بود. دانشگاهیان وی را می‌خواهند و این بزرگترین فرصت برای دولت و نظام است.

حق مجلس برای استیضاح را باید قبول کنیم؛ اما حقیقت را از یاد نبریم. دولت خود را برای اینگونه تغییرات آماده کرده است. امروز نخبگان همراه دولت هستند و این تغییر برای دولت سختی ایجاد نمی‌کند زیرا در وزارت علوم ده‌ها فرجی دانا حضور دارد.

دولت به دنبال ایجاد تنش با سایر قوا نیست ما یادمان نمی رود دولت قبل چه تعاملی با مجلس داشت. از نظر ما بدترین اتفاق این است که نتیجه انتخابات 92 به رقابت سیاسی داخلی تبدیل شود. مردم از بی‌تدبیری‌ها و افراطی گری‌ها دوری گزیده‌اند و به اصلاح روی آورده‌اند. اکنون کشور باید از رکود سیاسی، علمی ، فرهنگی ، اقتصادی خارج شود. نباید اجازه دهیم امید مردم به یاس تبدیل شود.

دولت در مبارزه با فساد جدی است، فساد در کشور سیستماتیک شده است. ای کاش فقط بابک زنجانی وجود داشت اما فساد به سطوح مدیریت عالی کشیده شده است. نباید از بورسیه‌های وزارت علوم در گذشته به راحتی گذشت، زیرا عده‌ای بدون داشتن حداقل‌ها بورس گرفتند. نجابت فرجی دانا بود که اطلاعات درباره این افراد بیان نشد، اما دولت این موضوع را پیگیری می‌کند، حتی اگر 10 وزیر علوم هم عوض شود.

بودجه‌ای از دولت قبل به مبلغ 16 میلیارد تومان به یک دانشگاه غیرانتفاعی که برخی از اعضای هیات دولت قبل در آن عضو هستند تصویب شد. سیاست ما این است که این پول‌های غیرقانونی بازگردانده شود. اگر خاتمی 16 میلیون تومان به جایی برده بود حیثیت او را به باد برده بودند. ما را ه مقابله با فساد را ادامه می‌دهیم.

پیک نت 3 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: