ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه تلویزیونی پوتین

مردم شرق اوکرائین

نمی نشینند تا کشته شوند! 
 
 
 
 

پوتین رئیس جمهور روسیه، پیرامون جنگ در شرق اوکرائین و تحریم های جدید غربی ها علیه روسیه با شبکه اول تلویزیون روسیه مصاحبه کرده و نکات زیر را مطرح کرد:

کیف بهتر است به فکر پاییز و زمستان باشد، در غیر اینصورت مردم از سرما خواهند مرد. مهم ترین اقدام توقف عملیات‌ جنگی و بازسازی زیرساخت‌هائی است که در جریان جنگ در شرق ویران شده است.

نتایج جنگ در شرق، در انتخابات پارلمانی آینده کیف خود را به همه آنها که اکنون خود را نسبت به نتایج جنگ در شرق خونسرد نشان میدهند نشان خواهد داد. بعید میدانم که کسی از میان آنها که می خواهند به پارلمان بروند به راه حلی غیر نظامی برای شرق اوکرائین می اندیشد. در عین حال ساده انگاری است که تصور کنیم مردم شرق اوکرائین ساکت می‌نشینند تا یک زمانی مذاکرات آغاز شود؛ آن هم درحالی که می بینند شهرهایشان در جنوب و شرق اوکرائین بمباران و ویران می‌شود.

من به رهبران غرب توصیه می کنم بیش از آن که به نتایج تحریم روسیه امید داشته باشند به این بیاندیشند که از چه فاجعه ای در اوکرائین حمایت می کنند.

آن چیزی که به آن ارزش‌های اروپایی گفته‌ می‌شود چیست؟ حمایت از کودتای مسلحانه و سرنگون کردن یک رئیس جمهور قانونی (یاناکویجچ) در اوکرائین؟ جنگ با مردم  از ارزش‌های اروپایی است؟ وقت آن رسیده که به رهبران غرب یکبار دیگر ادعاهایشان در باره ارزش هائی از آن سخن می گفتند را یادآوری کنیم.

آنها فراموش نکنند که با تحریم‌های جدیدی که علیه روسیه وضع کرده و می کنند بازگشت دوباره به بازارهای روسیه را برای خود دشوار می کنند.

روسیه در سال جاری میلادی بر حجم واردات خود از کشورهای آمریکای لاتین، چین و همسایه‌های شرقی خواهد افزود و پس از آن بسیار دشوار است که غربی ها بتوانند آن‌ها را تغییر بدهند و به وضع گذشته باز گردانند.

 

پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: