ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اسرائیل به هیات فرانسوی اجازه ورود نداد

مرزهای غزه را بگشائید

تا جهان بداند آنجا چه می گذرد!

ترجمه آذرنگ 
 
 
 
 

 

پیر لوران دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه و رئیس جبهه چپ در پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد، اسرائیل از ورود یک هیات 13 نفری از نمایندگان جبهه چپ به نوارغزه جلوگیری کرده است. در میان هئیت بازدید کنندگان نوار غزه نماینده فرانسه "یونس عمر جی" (در سرزمین های فرانسه خارج از خاک فرانسه) نیز حضور دارد. وی در همین ارتباط گفت "من منتقد سیاست های خود سرانه اسرائیل که برخلاف قوانین بین المللی است هستم. خوداری اسرائیل از پذیرش صلح عادلانه و رعایت قوانین بین المللی بحران در فلسطین ــ از جمله غزه- را تشدید می کند.

نمایندگان جبهه چپ در پارلمان اروپا می خواهند با چشم خود وضع کنونی غزه را ببینند، اما مقامات اسرائیل با این بازدید مخالف اند. من از وزیر امور خارجه فرانسه میخواهم به این تصمیم دولت اسرائیل اعتراض کند. طبیعی است که دولت اسرائیل می خواهد جهانیان حقایق را در غزه نبینند. مردم این منطقه فلسطین براثر مسدود بودن مرزهای ارتباطی و محاصر آنها توسط اسرائیل با انواع بیماریها و سوء تغذیه و حتی مرگ دست به گریبان اند. این یک نسل کشی بی رحمانه است که برخی کشورهای بزرگ جهانی نیز در برابر آن سکوت کرده اند و حتی از آن حمایت می کنند.

اسرائیل در مورد مقاومت مرد فلسطین و بحران و شرایطی که در غزه حاکم است به مردم جهان دروغ می گوید. مردم جهان باید بدانند در غزه چه می گذرد. اسرائیل نسبت به قوانین بین المللی بی اعتناست. ما امیداوم کنوانسیون" ان ــ34" سازمان ملل متحد در مورد همه کشورهای جهان و از جمله اسرائیل رعایت شود.

پیک نت 17 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: