ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  روحانی در خراسان:
دولت را تهدید نکنید
که از هیچ قدرتی نمی ترسیم
 
 
 
 

 

حسن روحانی که به خراسان سفر کرده، روز گذشته (یکشنبه) در جمع نخبگان و برگزیدگان خراسان یکی از صریح ترین و قاطع ترین سخنرانی خود در طول ریاست جمهوری اش را کرد. او گفت:

«دولت الکترونیک» یکی از راه‌های علمی مبارزه با فساد است.

آخر برای استاد شدن و بورسیه شدن هم تقلب؟ از فردی که قرار بوده استاد دانشگاه این کشور شود، پرسیده‌اند نمره‌ات چند بوده؟ در پاسخ نمره‌ای را می‌گوید. بعد معلوم می‌شود، اشتباه است. دچار حیرت شده‌ایم. رانت نه تنها در حوزه‌های اقتصادی، مالی و پولی بد است، بلکه وقتی فردی می‌خواهد استاد و معلم فرزندان مردم شود در روندی با تقلب قرار می گیرد به همان اندازه بد است.

نامه‌هائی سرگشاده و غیرسرگشاده در پی مقاومت دولت در برابر برخی اقدامات غیرقانونی منتشر شده است. این دولت از تهدید نمی ‌ترسد. به صراحت می‌گویم، هر آنچه در راه مبارزه با فساد لازم باشد و هر آنچه در راه توسعه این مملکت نیاز باشد انجام می دهیم و این دولت از هیچ کس و هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

"لابد می‌گویید چرا نمی‌ترسید و شاید عنوان شود دیگران خیلی چیزهایی دارند که با آنها می‌توانند چرخ دولت را از کار بیاندازند. تأکید می‌کنم، تا روزی که اکثریت قاطع مردم هوشیار و بیدار در کنار دولت هستند، این دولت موفق خواهد بود و موفقیت ما در سایه حضور و تلاش مردم و لطف پروردگار است. با "ون" و "مینی‌بوس" و "پاسبان" فرهنگ درست نمی‌شود، بلکه راه ارتقای فرهنگ با علما و محققین و اساتید دانشگاه است.

آیا راه ترویج عفاف در جامعه، "ون" است؟ راه دیگری نداریم؟ اگر آدم چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر عین آن را نباید انجام دهد، بلکه باید به اصلاح راه قبلی اقدام کند.

نیازمند راه علمی برای ارتقای اخلاق و نشاط در جامعه هستیم، برای نحوه رفتار دختر و پسر در جامعه راه علمی می‌خواهیم؛ حال بگویند "جدا" کنیم. فردی در اوایل انقلاب گفت که خوب نیست مردان و زنان در پیاده رو در کنار هم راه بروند و عنوان کرد که تنها راه کشیدن دیوار است. گفتم لااقل دیوارش کوتاه باشد تا بتوانیم افراد را پیدا کنیم ...؛ اوایل انقلاب عده‌ای در دانشگاه تهران دنبال کشیدن دیوار در کلاس‌ها بودند که امام نهیب کشید بر آنان که اینها سخیف کردن موازین اسلام است.

دین اسلام، این همه پیچیدگی ندارد. برای مشکلات باید راه حل درست و علمی پیدا کنیم. متأسفانه دو چیز یاد گرفته‌ایم؛ دیوار و فیلتر. این که کاری درست نمی‌کند؛ شما فیلتر درست می‌کنید و آن جوان هم فیلترشکن استفاده می کند.

مریض با دیوار و فیلتر و ون مداوا نمی‌شود، بلکه باید بیمار را نزد متخصص برد. اگر سلامت راه علمی دارد، اقتصاد، فرهنگ و مبارزه با فساد هم راه علمی دارد.

پیک نت 17 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: