ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پدرخوانده های ایرانی داعش

می خواستند خمینی را "خلیفه" کنند! 
 
 
 
 

 

محمد خاتمی، به یزد و  زادگاه خود "اردکان" سفر کرد و در جریان این سفر با شماری از مسئولین استان و شهرستان، اعضاء شورای اسلامی شهر و عده ای از مردم دیدار کرد. خاتمی در این دیدارها، درباره انقلاب و بحث جمهوریت در ایران گفت:

در دورانی که امام در پاریس بودند، برخی از پدرخوانده های همین داعش و طالبانی کنونی، نزد ایشان آمدند و اعلام داشتند به شرطی با شما بیعت کرده و از شما حمایت می کنیم که خود را خلیفه مسلمانان بنامید و حرفی از جمهوریت به میان نیاورید اما امام (ره) قاطعانه این خواسته را رد کردند و بر جمهوریت نظام پای فشردند.

متاسفانه گاه می شنویم افرادی که در آن دوران هیچ سابقه انقلابی مشهود و قابل دفاعی ندارند، امروز می گویند که امام اعتقادی به جمهوری نداشت و تنها برای دل مشغولی مردم دم از جمهوریت می زد! در جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و مشارکت مردم، همه شهروندان فارغ از تفاوت ها و دین و نژاد و نوع تفکر، همین‌که بپذیرند که در متن نظام زندگی کنند، بایداز حقوق شهروندی برخوردار باشند.

محمد خاتمی در تمامی دیدارهای خود  در سفر به یزد و اردکان، به بحران تامین آب در استان یزد اشاره و نگرانی شدید خود از این موضوع را اعلام داشت.

وی مساله آب برای کشور، به ویژه فلات مرکزی ایران را یک امر حیاتی دانست و ابراز امیدوار کرد انتقال آب به فلات مرکزی ایران جدی گرفته شود و طرح آبرسانی یزد "خط انتقال بهشت آباد" هرچه سریع تر عملی شود.

اصلاح شبکه آبرسانی منازل و صرفه جویی و مصرف درست آب از سوی مردم نیز در همین سفر از سوی خاتمی مورد تاکید قرار گرفت.

پیک نت 22 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: