ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

1 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

برندگان جایزه نوبل از جمله امضاء کنندگان این بیانیه اند

بیانیه ای جهانی

برای تحریم نظامی اسرائیل

 
 
 
 

روشنفکران، سیاستمداران و هنرمندان برنده "جایزه نوبل" در سراسر جهان بیانیه ای برای تحریم فروش اسلحه به اسرائیل امضاء و منتشر کردند.

این بیانیه ابتدا در روزنامه گاردین انگلیس 18 ژوئیه 2014 منتشر شد و سپس روزنامه اومانیته چاپ فرانسه آن را در شماره 21 ژوئیه 4014 خود منتشر کرد .

در این بیانیه آمده است:

 

اسرائیل یک بار دیگر تمام قدرت نظامی خود را در برابر مردم فلسطین – اکنون نوار غزه- بکار گرفته است. منشاء توانایی اسرائیل برای حمله به غزه مصنوعیت از مجازات و حمایت نظامی دولت های سراسر جهان  با  اسرائیل است.

از سال 2008 تا 2019  ایالات متحده امریکا برنامه ای برای کمک های نظامی به ارزش 20 میلیارد دلار را با دولت اسرائیل  به تصویب مجلس رساند که تا کنون ادامه دارد. این در حالی است که صادرات سالانه اسلحه از اسرائیل  به کشورهای جهان میلیاردها دلار است. در سالهای اخیر اروپا نیز میلیاردها یورو سلاح به اسرائیل صادر کرد و اتحادیه اروپا هم از کمک های تحقیقات نظامی و کمک مالی  به موسسات و شرکت ها ی نظامی  اسرائیلی به ارزش صدها میلیون یورو  دریغ نکرد. کشورهای در حال ظهور از جمله هند، برزیل و شیلی با وجود ادعای خود برای حمایت از مردم فلسطین به افزایش تجارت نظامی و همکاری نظامی با اسرائیل سرعت بخشیدند. با چنین صادرات سلاح به اسرائیل و تسهیل توسعه فن آوری نظامی است، که اسرائیل یقین حاصل کرده برخی از  دولتهای بزرگ اروپائی و دیگر صادر کنندگان اسلحه به اسرائیل نیز مانند ایالات متحده  از تجاوز نظامی اسرائیل به غزه حمایت خواهند کرد و مصون از پیگیری جنایات جنگی به تجاوز خود می تواند ادامه بدهد.

اسرائیل با بهره گیری از تکنولوژی که امریکا و اروپا در اختیارش گذاشتند اکنون از صادر کنندگان و فروشندگان بزرگ اسلحه در جهان است و سلاح های خود را با مارک "ساخت اسرائیل" به سراسر جهان صادر میکند. 

اما از سازمان ملل متحد و همه دولتها در سراسر جهان میخواهیم گام های فوری و جدی برای تحریم های نظامی علیه اسرائیل بردارند. شبیه همان گام هائی که در گذشته علیه رژیم آپارتاید در افریقای جنوبی برداشتند.

برای آگاهی از نام امضاء کنندگان این بیانیه میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

http://www.humanite.fr/vendre-des-armes-israel-cest-etre-complice-de-lattaque-contre-gaza-547822#sthash.bCwbcSyO.dpuf

 

پیک نت 1 مرداد 1393  

 
 

اشتراک گذاری: