ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تغییرات در قوه قضائیه در راه است
9 خبر و ادعا در مصاحبه
"اژه ای" سخنگوی قوه قضائیه

 
 
 
 

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری خود، با اشاره به حکم رهبردرتمدید دوره دوم ریاست لاریجانی بر قوه قضائیه اعلام کرد: در روزهای آینده بعضی سیاست‌های جدید و تغییرات مدیریتی در قوه قضاییه اعلام خواهد شد. او به پرسش های خبرنگاران در باره این جزئیات پاسخ نداد.

برخی نکات خبری مصاحبه اژه ای چنین بود:

1- از جرائمی که با آن درگیر هستیم مسئله "جعل" است. در همین هفته گذشته یک باند جعل را دستگیر کرده اند که بیش از 50 مهر جعلی از دستگاه‌های مختلف دراختیار داشته اند.

ونامه‌هایی با مهر جعلی به ادارات مختلف ارائه می شود.

2- اتهام 3 خبرنگار واشنگتن پست که همچنان در بازداشت هستند مالی نیست بلکه امنیتی است.

3-  درباره لیست بورسیه‌های غیرقانونی که این روزها در ارتباط با استیضاح وزیر علوم بحث آن بالا گرفته اژه ای گفت: اگر سند طبقه‌بندی شده باشد حق انتشار آن نیست و اگر لطمه‌ای به کسی وارد شود آن فرد می‌تواند شکایت کند.

4- اژه ای در باره اتهامات محمد خاوری و محمد جهرمی مدیران عامل سابق بانک‌های ملی و صادرات در پرونده اختلاس 3  میلیارد دلاری گفت: مدیران بانک‌های صادرات و ملی در این پرونده هنوز در دادگاه محاکمه نشده‌اند. (فرار از پاسخ)

5- در رابطه با پرونده باند بابک زنجانی تاکنون 5 نفر بازداشت شده اند و بازداشتی‌ها بیشتر هم شده‌ اند. یکی از افرادی که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده، از مدیران نفتی بوده. بطور کلی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی تاکنون 7 نفر دربازداشت هستند که البته ارتباط مستقیمی با موضوع پول در پرونده نداشته‌اند، ولی به هر حال مرتبط با پرونده بودند.

6- خبرنگاری درباره قتل یک دستفروش به ضرب پنجه بوکس ماموران شهرداری سئوال کرد که اژه ای از پاسخ دراین باره هم شانه خالی کرد و گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

7- اژه ای در باره پرونده بیمه واختلاس محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد گفت: دادگاه برگزارشده و حکم هم صادر می‌شود. من با قاضی دادگاه صحبت کردم و گفتند تلاش می‌کنیم زودتر حکم صادر شود.

8- ازاژه ای در باره همکار سابقش در قوه قضائیه "قاضی مرتضوی" و محاکمه او سئوال شد که گفت: در این رابطه اتفاق جدیدی نیفتاده است. حکم پرونده‌ای که در دیوان عالی کشور است نهایی نشده و پرونده دادسرا هم هنوز به مرحله کیفرخواست نرسیده است.

9- از اژه ای در باره مشمول زمان شدن پرونده دو قتلی سئوال شد که در یکی از آنها قاضی مرتضوی نقش داشته و دومی در زمان دادستانی خود اژه ای روی داده است. یعنی قتل ستار بهشتی و قتل دکتر زهرا کاظمی عکاس خبرنگار بین المللی که درجریان بازجوئی زیر دست قاضی مرتضوی کشته شد. اژه ای گفت: هیچ کدام از این دو پرونده مشمول مرور زمان نشد بلکه به هر دوی آنها با جدیت و وسواس رسیدگی شد. (زهرا کاظمی در دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی زیر بازجوئی کشته شد و به ادعای اژه ای هنوز دارند رسیدگی می کنند!)

 

پیک نت 28 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: