ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  مصاحبه با رئیس سازمان زندان ها
شورش در زندان قزلحصار
بدون آسیب، با 10 کشته تمام شد
.
 
 
 
 

اصغر جهانگیری که پس از برکناری اسماعیلی بدلیل یورش به زندانیان سیاسی بند 350 اوین، رئیس سازمان زندانها شده، روز گذشته ادعاهائی درباره شورش در زندان قزلحصار کرد که می خوانید.

در این شورش تعدادی از زندنیان قزلحصار کرج کشته شدند و جهانگیری روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا مدعی شد آنها که شورش را تعدادی از محکومان به اعدام سازمان داده بودند که سرکوب شدند.

نخست آن که آنقدر مقامات جمهوری اسلامی و بویژه بخش قضائی و امنیتی آن دروغ گفته اند که حتی اگر یکبار حقیقت را هم بگویند دیگر کسی باور نمی کند، زیرا در همین باصطلاح حقیقت گوئی هم آنقدر ضد انقلاب و معاند وخارج کشوری و داخل کشوری و تفسیر سیاسی درلابلای اظهاراتش بیان می شود که خود باعث شک و تردید خواننده خبر می شود. حتی در سئوالاتی که خبرگزاری ها با مقامات مطرح می کنند، خود نوعی تفسیر و قضاوت و پیشداوری در آنهاست. امری که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. به سئوال خبرگزاری ایسنا در همین ارتباط دقت کنید:

 

«رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به اخبار رسانه‌های معاند نظام در خصوص حادثه قزلحصار واکنش نشان داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص حادثه‌ای که چند روز قبل در این ندامتگاه (خود حادثه سانسور شده در این سئوال و گزارش) روی داد، گفت:

چند نفر از محکومان جرایم سنگین مواد مخدر که اجرای حکم اعدام آنها صادر شده بود برای فرار از اجرای حکم زندانیان را تحریک کردند. این محکومان با تحریک برخی از زندانیان دیگر و ایجاد سر و صدا و زد و خورد صوری سعی در سوراخ کردن دیوار و فرار داشتند که خوشبختانه با تدابیر به کار گرفته شده نقشه آنها خنثی و فضای زندان خیلی سریع آرام و عادی شد. گرچه متاسفانه اینگونه دروغ‌پردازی‌ها (کدام دروغ؟) برای رسانه‌های غیرحرفه‌ای که در انعکاس اخبارشان صداقت ندارند به امری متداول تبدیل شده است.  اینگونه اتفاقات و واکنش‌ها در زمان اجرای حکم امری است که احتمال بروز آن قابل پیش‌بینی می‌باشد و برای همین آموزش‌های لازم به ماموران ارائه شده که اوضاع را بدون هیچگونه آسیبی مدیریت کنند.

(خبرگزاری یادش می رود بپرسد: حاج آقا دراین ماجرا که می گویند چند زندانی کشته شده اند.حتی صحبت 10 کشته است. شما می فرمائید کسی کشته نشد؟)

جهانگیری در همین مصاحبه در باره آتش‌سوزی در زندان شهرکرد نیز گفت: تحقیقات در حال انجام است و به محض به نتیجه رسیدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

پیک نت 29 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: