ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با محسن رهامی

قوه قضائیه تسلیم مهاجمین خیابانی است 
 
 
 
 

"محسن رهامی" دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که از چهره های فراموش نشدنی مدافع پیگیری قتل های زنجیره ای و یورش به کوی دانشگاه است، بمناسبت همایش ارزیابی قوه قضائیه با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و گفت:

دستگاه قضائی کشور در سال‌های اخیر درباره ‌رسیدگی به تخلفات برخی مسئولان دولت‌های نهم و دهم و همچنین فسادهای کلان اقتصادی انتظارات جامعه را برآورده نکرد. برخی توصیه‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها موجب تأخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها شد که نتیجه آن وارد شدن آسیب جدی به اعتبار این دستگاه بود.

"قوه قضائیه در عین حال درباره ‌پرونده‌های اصلاح‌طلبان شدت عمل زیادی داشته است. در مورد پرونده‌های مربوط به سال 88 مشاهده کردیم که به سرعت به این پرونده‌ها رسیدگی شد اما وقتی بحث تخلفات یک مقام نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم صحبت می‌شود، پس از ماه‌ها هنوز رسیدگی قاطع که منجر به استرداد بیت‌المال شود صورت نگرفته است.

اگر قوه قضائیه با استقلال رأی عمل کند، برای هیچ گروه و جریانی حاشیه ‌امن قضایی ایجاد نمی‌شود؛ در حالیکه اکنون این حاشیه امن موجب تعرض عده‌ای به رقبای سیاسی خود شده و آنها حتی به افراد وابسته به جناح خود و اماکن مقدس هم توهین می‌کنند، به گونه‌ای که متأسفانه آقای ناطق نوری در حرم مطهر امام رضا(ع) و آقای لاریجانی رئیس مجلس در حرم مطهر حضرت معصومه(ع) و حتی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در حرم امام(ره) مورد تعرض و هتک حرمت عده‌ای از همین افراد قرار گرفتند و این نشان می‌دهد اگر برای کسانی یا جناح‌هایی حاشیه امن فراهم شود، آنها حرمت هیچ حریمی را نگاه نخواهند داشت.

جمله رئیس‌ جمهور که "ما یک قوه قضائیه در کاخ دادگستری داریم، نه در خیابان"، یعنی مخالفت با برخی اغماض‌ها. اکنون عده‌ای صحنه‌ دادگاه را به خیابان‌ها کشانده‌اند و در قالب سخنرانی‌ها، پخش سی‌دی، روزنامه ‌و شبنامه به دیگران اتهام وارد می‌کنند.

اگر قوه قضائیه با سرعت عمل و همچنین بی‌طرفی با این اتهام‌زنندگان برخورد کند، دیگر خیابان‌ها محل محاکمه افراد نمی‌شود.

 

پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: