ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

با حضور پرفسور سمیعی و برای جمع کردن پول جهت تکمیل مرکز اعصاب تهران

همایش میلیارد و میلیونی

در برج میلاد تهران 
 
 
 
 

برای به نتیجه رسیدن مرکز علوم اعصاب تهران که به همت پروفسور مجید سمیعی در حال تکمیل است، همایشی در برج میلاد تهران برپا شد. در این همایش یک ایرانی مقیم خارج 5 میلیون یورو، یکی از شرکت های داخل کشور 6 میلیارد تومان و دو ایرانی داخل کشور نیز هر کدام یک میلیارد تومان کمک مالی کردند.

این مرکز در ‌سال ۸۹ بود با پیشنهاد و پیگیری پرفسور سمیعی که مقیم آلمان است، در ساختمانی با زیربنای ۷۹‌هزار و ۶۷۰ مترمربع در منطقه‌ای بالای دریاچه چیتگر در غرب تهران آغاز شد. 

در حال حاضر بخشی از این طرح با ۱۴ اتاق جراحی مغز و اعصاب و ۵۵ کلنیک در ۱۱ طبقه ساخته شده که دو برابر مرکز مغز و اعصاب‌ شهر هانوفر آلمان است. کلنیکی که پروفسور سمیعی آن را در آلمان اداره می کند.

می گویند مرکزی که در چیتگر تهران در حال تاسیس است در صورت به نتیجه نهائی رسیدن، بزرگترین مرکز علوم مغز و اعصاب جهان خواهد بود.

مرکز تحقیقات علوم اعصاب و مغز ایران، بودجه دولتی ندارد و به این دلیل پروفسور سمیعی با استفاده از ارتباطات خود با کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی، از آنها تجهیزات مورد نیاز بیمارستان را خریداری می‌کند، زیرا در شرایط تحریمی که در آن قرار داریم، خریدن این تجهیزات ممکن نبود.

پروفسور سمیعی درهمایش برج میلاد گفت: همیشه سعی کرده ام هر‌ سال به ایران بیایم و آموخته‌هایم را در اختیار همکاران خود در ایران قرار دهم. دوست ندارم این مرکز وابسته به شخص خاص یا دولت باشد و زمانی که اعلام شد خیرین آماده هستند برای ساخت چنین مرکزی مشارکت کنند گفتم که حاضر نیستم زمین این بیمارستان متعلق به شهرداری باشد. به عنوان دبیر فدراسیون جهانی مغز و اعصاب به همه کشورهای جهان سفر کرده‌ام و حداقل در ‌سال 2 مرتبه به تمامی کشورهای جهان سفر می‌کنم و می‌توانم به جرات بگویم ایرانیان از نظر ضریب هوشی در جهان بی‌نظیرند. سمیعی که اولین جراح میکروسکوپی مغز در جهان در همین سخنرانی کوتاه گفت: گاهی اوقات تأسف می‌خورم یک ایرانی که در دانشگاه‌های اروپا یا آمریکا تحصیل کرده وقتی به کشورش باز می‌گردد افتخارش تحصیل در دانشگاه‌های آنجاست. آرزو دارم با ساخت بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اگر بخواهند در سطح بسیار بالایی از علوم مغز و اعصاب در حوزه آموزش، تحقیقات و درمان الگویی ب‌دست بیاورند به ایران بیایند. می‌خواهم قبل از این‌که از دنیا بروم این مرکز ساخته شود تا ایرانیان از این‌که چنین مرکزی در کشور وجود دارد به خود افتخار کنند. من در هیچ کار تجاری در هیچ کجای دنیا سهیم نیستم. همچنان که در هیچ کار سیاسی در ایران یا آلمان سهیم نیستم و اگر کسی بخواهد من را به سیاست وصل کند، دشمن ایران و ملت ایران است.

 

پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: