ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تفسیر نا منسجم رهبر

از حوادث جاری عراق 
 
 
 
 

بمناسبت سالگرد انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری در تیرماه 1360، دیداری با حضور برخی خانواده های قربانیان آن دو انفجار برای علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز ترتیب داده شد تا او نیز به این مناسبت سخنرانی کند. این دیدار روز گذشته انجام شد و علی خامنه ای طی سخنانی برای نخستین بار مدعی شد که سازمان مجاهدین خلق علاوه بر آن دو انجفار، 17 هزار نفر را در انفجار و ترور کشته اند! رقمی که تاکنون اینگونه رسمی اعلام نشده بود.

رهبر جمهوری سپس ادامه داد:

در حالی‌که مدعیان غربی طرفداری از حقوق بشر، عوامل ترورهای خونین ملت ایران را در آغوش می‌گیرند، جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم و نقض حقوق بشر است به اینگونه اقدامات متهم می‌شود.

طبیعی است که این سخن یکسویه را نه در داخل کشور و نه در خارج از کشور کسی قبول نمی کند. آقای خامنه ای بخوبی در جریان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 است، درجریان قتل های زنجیره ای در داخل و خارج از کشور است و مسئول مستقیم کشتارهای پس از کودتای انتخاباتی سال 88 و راهی زندان شدن دهها فعال سیاسی مذهبی و غیر مذهبی و برپائی محاکمات کودتائی است. بنابر همین شواهد است که این سخنان یکسویه را هیچکس نه از دهان ایشان و نه از دهان هیچیک از مسئولین جمهوری اسلامی نمی پذیرد. به صرف این که مجاهدین ترور کرده و منفجر کرده اند، هرگز نمی توان سرپوش روی نقض آشکار حقوق بشر تا فراسوی مرز حق حیات بسیاری از قربانیان همین نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی گذاشت.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل عراق پرداخت و در تحلیل پر تناقض و آشفته گفت:

در عراق، دنباله ها و تفاله‌های رژیم صدام به همراه عده‌ای غافل، جاهل و دور از فهم و معنویت، دست به جنایت می‌زنند و دشمنان این حوادث را جنگ شیعه و سنی می‌نامند. اما این فقط یک آرزوست. آنها به دروغ حوادث عراق را جنگ شیعه و سنی می‌نامند. این جنگ، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم، جنگ دلبستگان به اهداف امریکا و غرب با طرفداران استقلال ملت ها و جنگ انسانیت با بربریت و وحشی‌گری است."

وی اندکی بعد این جمله را گفت:

" دغدغه بیداری اسلامی و نهضت دنیای اسلام» را علت اصلی تلاش جبهه استکبار برای به راه اندازی جنگ شیعه و سنی دغدغه بیداری اسلامی است و راه مقابله اساسی با دشمنان، مردم سالاری اسلامی است."

 

پیک نت 8 تیر

 
 

اشتراک گذاری: