ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نامه سرگشاده مسعود بارزانی به مردم عراق

اگر حقوق همگان رعایت شده بود

داعش به عراق سرازیر نمی شد! 
 
 
 
 

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم عراق نوشت: ما در حال حاضر که مرحله حساسی از مراحل ساخت عراق جدید را پشت سر می‌گذاریم تاکید می‌کنیم که عراق پایدار و متحد در گروی تامین منافع همه اقشار آن و برآورده شدن خواسته‌های مشروع مردم است. در صورتی که پایه‌های لازم برای تشکیل دولت دموکرات مدنی و برپایی نهادهای آن براساس قانون اساسی و حفظ استقلال آن تشکیل نشود تحقق این امر ممکن نیست. چنین مشروعیتی ایجاب می‌کند که راهکارهایی تدوین شود که مانع از تکروی در قدرت و دیکتاتوری شود و اصلاح شرایط نیز ایجاب می‌کند که وضعیت سیاسی کشور بهبود یافته و این تنها از این طریق رسیدن تمام طوایف به حقوق خود و پایان تنش‌های مذهبی تحقق می‌یابد.

پافشاری نوری مالکی، نخست وزیر عراق که دوره ریاستش پایان یافته است، برای دنبال کردن روش وی در اداره امور کشور و اصرارهایش برای کاندیداتوری جهت تصدی مجدد پست نخست وزیری اقدامی بسیار غیر سازنده است.

تبلیغات ظالمانه علیه مردم کردستان و رهبران آن در حال افزایش است و تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا کردها مسئول فروپاشی تاسف‌بار نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی عراق خوانده شوند. فروپاشی نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی عراق باعث شد تا گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های مشکوک وارد شهرها و مناطق ارزشمند عراق شوند.

 

نقل از سایت الوطن العربی

 

پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: