ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  احمد جنتی، آیت گیلانی را هم بدرقه کرد!  
 
 
 

آیت الله گیلانی، حاکم شرعی که ابتدا معاون خلخالی در دادگاه های انقلاب مستقر در زندان قصر بود و بعدا جانشین او شد، سرانجام در گذشت. او از جمله حکام شرع بود که در جریان کشتارهای پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین خلق و آغاز انفجار ها و ترورها، احکام اعدام صدها عضو دستگیر شده مجاهدین خلق را صادر کرد. از جمله حکم اعدام دو فرزند خویش را که در ارتباط با سازمان مذکور دستگیر شده بودند صادر کرد و پس از اعدام آن دو، به درگاه خداوند شکر کرد! پاداش این جنون ریاست شورایعالی قضائی بود که حکم آن در زمان رهبری علی خامنه ای صادر شد.

در چند روز گذشته، پس از درگذشت آیت الله گیلانی در رسای او زیاد بالای منبر رفتند، اما اینها واقعیت نبود. واقعیت این بود که آیت الله گیلانی چند سال پس از آن شکرگزاری بدلیل صدور حکم دو پسرش، ابتدا زیر فشار خانواده قرار گرفت و سپس خود دچار اختلال روانی شد. حال روحی او بتدریج به مرحله ای رسید که یک معاون زیر دست او در شواریعالی قضائی گذاشتند بنام حجت الاسلام نیری که یکی از سه حاکم شرع قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 بود. در جلسات شورایعالی قضائی نیز اگر حاضر می شد هیچ سخنی نمی گفت و گرفتار در خود فرورفتگی بود.

شناسنامه قضائی آیت الله گیلانی اینچنین بود و نه آنچنان که این روزها می گویند. مراسم بدرقه او از مسجد مطهری (سپهسالار پیش از انقلاب که در آنها همیشه مجالس ختم و ترحیم حکومتی برگزار می شد) برگزار شد و در آن شماری از روحانیون حکومتی شرکت کردند. از جمله رئیسی معاون اول قوه قضائیه که خود یکی دیگر از حکام شرع قتل عام 67 بود و همچنین پورمحمدی که او نیز ضلع سوم آن کشتار بود. البته نگین بی همتائی را هم در میان خود داشتند. آیت الله جنتی که گیلانی را هم بدرقه کرد. در عکس محسنی اژه ای هم دیده می شود که دست کمی از آن سه حاکم شرع که نامشان ذکر شد و استاد همه شان آیت الله گیلانی بود حضور دارد!

پیک نت 21 تیر

 
 

اشتراک گذاری: