ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  دیدار اصلاح طلبان با روحانی
دولت هیچ تصمیمی بدون
مشورت با صاحبنظران نخواهد گرفت
 
 
 
 

رییس جمهوری عصر چهارشنبه گذشته با جمعی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب دیدار کرد و طی سخنانی خطاب به آنها گفت:

بدانید موفقیت‌های کشور و تأمین منافع ملی با حضور همه تأثیرگذاران عرصه‌های مختلف و مردم در صحنه محقق خواهد شد و دولت نیز تاکنون بر این مبنا وعده داده و حرکت کرده است. مسایل کشور بدون اینکه آستانه تحمل‌مان بالا برود، مرتفع نخواهد شد. امروز در دولت تصمیماتی اتخاذ شد که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند 190 هزار شغل ایجاد کند.

مردم با حضور در انتخابات 92 به جهان اعلام کردند که زبان ما زبان صندوق رأی است. رقابت اصلاح‌طلب و اصولگرا به عنوان دو جناح سیاسی کشور باید برای قدرت ملی مشارکت‌ آفرین و نشاط آور باشد.

مدیریت و آشتی در کشور نیاز به صبر و تحمل دارد. باید همه ما آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببریم و بدانیم که مسایل کشور بدون اینکه آستانه تحملمان بالا برود مرتفع نخواهد شد. من از روز اول عهدی با خدا داشتم و آن اینکه در هیچ موضوعی بدون مشورت با صاحبنظران و گرفتن نظرات متخصصین تصمیم نگیرم و تا به امروز در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی هیچ تصمیمی را بدون مشورت اتخاذ نکرده ام. در مواقعی نظری متفاوت با جمع داشتم اما وقتی دیدم اکثریت قاطع نظر دیگری داشتند، من نیز آن را پذیرفته و اعلام کرده‌‌ام و تا پایان دولت بر این عهد خود وفادار خواهم بود.

من بر خواست عمومی مردم مصر هستم و بر اعاده آن تا جایی که قدرت و توان دارم، ایستادگی خواهم کرد. از حق اقلیت دفاع خواهیم کرد، اما دولت باید بر مبنای نظر اکثریت مردم حرکت کند.

در انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته مردم به صحنه آمدند تا بگویند تغییر و تحول را می خواهند، مردم اعلام کردند که به نظام و صندوق نظام اعتماد دارند و این مهم در حالی رخ داد که مشکلاتی در سال‌های پیش از آن بوجود آمده بود و بلندگوهای تبلیغاتی علیه صندوق رأی فعالیت می‌کردند.

مردم پای صندوق آمدند یعنی اساس سرمایه اجتماعی با حضور مردم و در انتخابات احیاء شد، مردم اعلام کردند که زبان ما زبان صندوق رأی خواهد بود و این بسیار مهم بود.

امام کار بسیار بزرگی کرد که رأی مردم را میزان دانست و اسلامیت و جمهوریت را در کنار هم قرار داد. رهبر معظم انقلاب (جمهوری اسلامی) در ۱۴ خرداد امسال تاکید کردند که جمهوریت چیزی نبود که ما بخواهیم از دیگران و از غرب اقتباس کنیم و یا امام به خاطر ملاحظه افکار عمومی جهان آن را بپذیرد. بلکه توجه به رأی عمومی در بطن دین و انقلاب قرار دارد.

در سال ۹۲ محقق شد و برای سال ۹۳ برنامه داریم و می‌دانیم می‌خواهیم به کجا برسیم و بر این مبنا حرکت می کنیم تا معضل بیکاری را به زانو درآوریم بر این اساس امروز در دولت تصمیماتی اتخاذ شد که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند ۱۹۰ هزار شغل ایجاد کند.

اولین قدم ما این بود که جایگاه ایران را در نزد دولتمردان و افکار عمومی جهانیان تغییر دهیم تا جایگاه شایسته این ملت، انقلاب و نظام در ذهن آنها ترسیم شود که بحمدالله موفق بوده‌ایم.

حجت الاسلام موسوی لاری عضو ارشد رهبری روحانیون مبارز، حسین مرعشی دبیر کل سابق حزب کارگزاران، غلامحسین کرباسچی دبیرکلی کنون این حزب، دکتر عارف و همچنین شماری از بانوان فعال در عرصه اصلاحات در این دیدار حضور داشتند.

گزارش تصویری از روی لینک زیر:

http://www.president.ir/fa/79159 

پیک نت 21 تیر

 
 

اشتراک گذاری: