ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار و مذاکرات پوتین در کوبا
روسیه 3 و نیم میلیارد دلار
در کوبا سرمایه گذاری می کند!

 
 
 
 

سفر رسمی ولادیمیر پوتین به کوبا که با استقبال وسیع حکومت و مردم این کشور روبرو شد، موافقتنامه های دو جانبه ای به امضاء رسید که تنها با دوران اتحادشوروی قابل مقایسه است. تمام خبرگزاری های و رسانه های تصویری مهم جهان که کوچکترین اخبار مربوط به اتحادیه اروپا و امریکا را وسیع ترین پوشش خبری می دهند، درباره این سفر سکوت کردند و یا در چند خط و چندکلام بی تصویر به آن اشاره کردند.

 موافقتنامه هائی که بین روسیه و کوبا به امضاء رسید، از جمله شامل همکاریهای امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، تجاری – صنعتی و فرهنگی بود. در اجلاس دو هیات روسیه به سرپرستی پوتین و وزیر خارجه روسیه و رائول کاسترو رهبر کوبا و هیات دولت کوبا در کاخ انقلاب کوبا، پوتین گفت:

روسیه تحریم های اقتصادی تجاری و مالی غیر قانونی تحمیل شده از سوی ایالات متحده که بیش از 50 سال است علیه کوبا ادامه دارد و اعمال میشود را می شکند و فصل جدیدی از کمک و همکاری های اقتصادی و تجاری خود با جمهوری کوبا را آغاز می کند. من از فضای دوستانه ای که در این دیدار بر مذاکرات حاکم بود تشکر می کنم.

پس از امضای توافقنامه ها بین طرفین، رائول کاسترو در گفتگو با روزنانگاران اشاره به لغو 90 در صد از بدهی های کوبا به روسیه در آستانه سفر پوتین به این کشور کرد و گفت: این بدهی ها از زمان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی انباشته شده بود و اکنون دولت روسیه 90 درصد آن را لغو کرده است. من همینجا از جانب دولت و مردم کوبا رسما از حمایت سخاوتمندانه مردم و دولت روسیه تشکر می کنم. ما میدانیم که بدون حمایت های سخاوتمندانه مردم روسیه انقلاب کوبا نمی تواست روی پای خود بایستد و با اطمینان به راه خود ادامه بدهد. ما در جریان سفر رئیس جمهور و هیات همراه وی به کوبا موافقنامه ای را به مبلغ 3 میلیارد 500 میلیون دلار امضاء کردیم که بموجب آن روسیه برای توسعه اقتصادی و تجاری و صنعتی در کوبا سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری، ادامه آن اقدام مهم روسیه برای لغو 90 در صد بدهی های کوبا به روسیه است.

 

پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: