ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  در گاردین منتشر شد
دفاع "نوام چامسکی"
از برنامه اتمی ج. اسلامی
 
 
 
 

نوام چامسکی، تحلیلگر چپ اندیش، در مقاله ای که در روزنامه گاردین چاپ انگلستان منتشر شد با توجه به مذاکرات اتمی جاری در وین نوشت:

"دکترین استراتژیک ایران دفاعی است و برای جلو گیری از هر گونه حمله به تمامیت ارضی آن کشور طراحی شده است. تبلیغات ضد ایرانی رسانه های غربی که سیاستمداران غربی آن را دیکته و ترویج میکنند همچنان ادامه دارد اما نتایج حاصله از نظر سنجی ها در جهان نشان میدهد که اسرائیل یک تهدید جدی برای صلح در شرق میانه و شمال افریفا است. پیش از آغاز تبلیغات گسترده در سالهای اخیر در ایالات متحده امریکا بیشتر افراد "امریکائی" مانند بسیاری از مردم کشورهای جهان بر این باور می باشند که ایران به عنوان یکی از امضائ کنند گان پیمان منع گسترش سلاح هسته ای "ان.پی .تی" حق غنی سازی اورانیوم را دارد و حتی تا امروز هم اکثریت بزرگی از "دهکده جهانی" معتقد به یک راه حل مسالمت آمیز برای برنامه هسته ای ایران است . واشنگتن و تل آویو موجی از" ستیزه جوئی ضد ایرانی" را تبلیغ و گسترش میدهند، زیرا آنها ترس از گسترش نفوذ ایران در منطقه بویژه در کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان بیم دارند. ایالات متحده امریکا و اسرئیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارند. ایالات متحده و اسرائیل و برخی از متحدان آنها ایران را برای توسعه فن آوری هسته ای برای مقاصد نظامی متهم میکنند و این بهانه ای برای اعمال تحریم ها بین المللی و یکجانبه علیه این کشور است . به نوبه خود ایران که یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی و از امضائ کنند گان "ان .پی.تی" است قاطعانه این اتهامات را رد کرده  و از حقوق خود به منظور توسعه فن آوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز دفاع میکند.

 

-----

نوام چامسکی از پدر و مادری یهودی در فیلادلفیای آمریکا متولد شد. پدرش، ویلیام چامسکی یک روس یهودی تبار بود که از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بود. چامسکی که خود را یک سوسیالیست آزاد می داند در سال ۱۹۷۶ در موسسه تکنولوژی ماساچوست به مقام استادی رسید.

http://www.resumenlatinoamericano.org/?p=4032 

پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: