ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مجروحان این سلاح درمان پذیر نیستند
اسرائیل با بمب های  DIME
نوار غزه را بمباران می کند!

 
 
 
 

گزارش ویژه روزنامه اومانیته ازغزه:

اسرائیل  از سلاح مرگباری" دائم" به معنی "سکه" در بمباران غزه استفاده میکند  و هواپیماهای جنگی این کشور بی وقفه از یک هفته پیش این شهر را زیر بمباران گرفته اند.

شمار قربانیان این بمباران ها هر روز افزایش می یابد. بنا بر آمار دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل، تا ظهر یکشنبه 166 فلسطینی کشته شده اند که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند. سیل بی سابقه آتش غزه را فرا گرفته است و انگار این بمب ها کافی نیست و اکنون اسرائیل از سلاحهای مرگبار"دائم" که در جنوب لبنان در سال 2006 و در غزه در اواخر سال 2008 و اوایل سال 2009 بکار گرفته بود بهربردار می گیرد. یک گروه از جراحان در روز یکشنبه در بیمارستان" شفا" در غزه استفاده از این سلاح مرگبار را تائید کردند. در میان جراحان  یک پزشک نروژی بنام "اریک فوس" که استاد دانشگاه در "اسلو" است میگوید "ما شب و روز زیر بمباران مشغول جراحی مجروحان می باشیم. بسیاری از خانه ها بر اثر بمباران ویران شده اند. خانواده ها با مجروحانی نیمه جان که از زیر آوار بیرون کشیده شده اند به بیمارستان مراجعه می کنند. باید باور کرد که مردم غزه در اثر7 سال  محاصره توسط اسرائیل بسیار ضعیف شده اند و اکنون شاهد تراژدی هستیم که در سالهای 2008 و 2009 در غزه روی داد و دوباره تکرار می شود. بمباران با سلاح های مرگبار مانند "دائم " بوسیله هواپیماهای بی سر نشین که غزه را بمباران میکنند .

این یک فاجعه بزرگ برای بشریت است. فاجعه ای که طبیعی نیست، اما بدست" انسان" عملی می شود.

در اوایل سال 2000 آزمایشگاهای نیروی هوائی ایالات متحده امریکا مهماتی به نام "دائم" را که با ترکیب یک پوشش از فیبر کربن، حاوی مخلوطی از مواد منفجره و آلیاژ فلزات سنگین و پودر تنگستن و کبالت و نیکل و آهن ساخته شده وارد زرادخانه جنگی خود کردند و اکنون این سلاح دراختیار اسرائیل است. مجروحان زخمی در اثر این بمب تقریبا غیر قابل درمان میباشند و معمولا اعضای آسیب دیده را باید قطع کرد. این بمب آسیب گسترده ای بر روی ماده و بافت نرم "عضلات و استخوان" دارد .استفاده از این سلاح نابودی و مرگ شهروندان فلسطینی در پی دارد.

 

پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: