ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

24 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

چه ارگانی این خبر جعلی را دراختیار صدا وسیما گذاشت؟

پخش خبر جعلی

توقف 3 روزه مذاکرات اتمی

 
 
 
 

در یکی از حساس ترین مراحل مذاکرات بغرنج اتمی که در وین جریان دارد، سیمای جمهوری اسلامی خبری جعلی را منتشر کرده که بموجب آن تیم مذاکره کننده ایران شب های قدر (از 19 تا 22) تیرماه مذاکرات را قطع می کند. طبیعی است که چنین خبری برای وزرای خارجه 6 کشوری که در حال مذاکره با تیم ایران هستند، نه شب قدر معنائی دارد و نه جنبه مذهبی آن اهمیت. آنچه برای آنها فورا مطرح می شود اینست که ایران می خواهد میز مذاکره را حداقل برای چند روز ترک کند. به این ترتیب، وزرای خارجه که قطعا برنامه های دیگری در کشورهایشان دارند وین را ترک کرده و عملا سطح مذاکرات پائین می آید. و یا این گمان در آنها قوی می شود که تیم ایران قادر به تصمیم گیری نیست و می خواهد به این بهانه به تهران بازگردد و مشورت کند و حداکثر این که از ایران دستور قطع موقت مذاکرات صادر شده است!

تمام این ظرائف را آنها که خبر جعلی را دراختیار صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار دادند تا پخش کند در نظر داشته اند. بلافاصله پس از انتشار این خبر جعلی آن هم از دولتی ترین و نظامی ترین رسانه جمهوری اسلامی ، یعنی صدا و سیما، از جانب هیات مذاکره کننده در وین، این خبر قاطعانه تکذیب و اعلام شد که در روزها و شبهای قدر نیز مذاکرات ادامه خواهد یافت. طبیعی است که پس از تکذیب این خبر، آنها که سازمانده و پخش کننده این خبر جعلی با هدف ایجاد اخلال در مذاکرات وین بودند، سورنا را از سر دیگرش خواهند دمید. این که وزیر خارجه و همراهانش دین و ایمان درست و حسابی ندارند و شب های "قدر" برایشان بی اهمیت است. آنها امیدوارند که حداقل در میان بخش از روحانیون و مردم مذهبی بی خبر از این ترفند ها و کارشکنی ها علیه دولت روحانی و مذاکرات اتمی تاثیر بگذارد!

حق با هاشمی رفسنجانی نیست که دو روز پیش در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و جانبازان استان البرز گفت: "عده ای (عوامفریب) به بهانه دفاع از استقلال کشور طرفدار ادامه تحریم ها هستند و مدعی اند که با این تحریم ها جلوی واردات گرفته می شود و تولید داخلی رونق می گیرد! همانها که تحصیلات را حرام و آدمکشی را حلال میدانند."

آیا اراده ای در نظام وجود دارد که تهیه و انتشار آن خبر جعلی را واقعا پی جوئی کند و تکلیف دولت را با صدا و سیما روشن؟

 

پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: