ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

یادداشت سردبیر "اومانیته"
جنایات علیه فلسطینی ها
به بهانه خطر ایران اتمی!

 
 
 
 

سردبیر روزنامه اومانیته "پاتریک لو هاریک" که در عین حال نماینده حزب کمونیست فرانسه و چبهه چپ فرانسه در پارلمان اتحادیه اروپاست، مقاله ای در باره یورش نظامی اسرائیل به غزه نوشته که ترجمه خلاصه ای از آن را می خوانید:

 

آیا تهاجم اسرائیل به غزه رویدادی از پیش اگاهانه و سناریوی برنامه ریزی شده است؟ حتی قبل از قتل وحشتناک سه جوان از مهاجران اسرائیل در نزدیکی منطقه"هبرون "رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل "موساد "علنا اعلام کرد که بزرگترین تهدید برای اسرائیل مسئله هسته ای ایران نیست، مسئله اصلی جنگ با فلسطین است. این بیانیه رئیس"موساد " در مقابل مسائلی که مقامات ارشد اسرائیل برای مدت طولانی در مورد برنامه هسته ای ایران اعلام می کنند مغایرت دارد. در واقع دولت راستگرای افراطی تل آویو در چند هفته اخیر دچار سردرگمی شده است. برای تل اویو دستیابی به راه حل مسائل برای امنیت و صلح و اجرای تعهدات آنها به قوانین بین المللی بطور فزایندهای دشوار است و روز به روز دشوار تر میشود. قتل غیر قابل تحمل سه نوجوان اسرائیلی بهانه ای بود که به تل اویو اجازه داد حملات وحشیانه خود را به غزه تشدید کند و ادامه دهد. چه مسائلی از وضعیت فعلی در پشت پرده پنهان است؟

ماموریت شش ماهه جان کری وزیر امورخارجه امریکا برای دستیابی به راه حل صلح در منطقه با بن بست به پایان رسید. در طول این شش ماه رهبران اسرائیلی فقط با آزادی سه تن از زندانیان فلسطینی موافقت کردند و به اشغال سر زمین فلسطین سرعت بخشیدند. دستگیری کودکان، زنان، کارگران، فعالان سیاسی تشدید شده است و هواپیماهای جنگی اسرائیل بطور متوالی و منظم غزه را بمباران می کنند. بدون اینکه هیچ رسانه غربی، و رهبران غرب واکنشی نشان دهند و کلمه ای بگویند. آنها سکوت را سیاست خود قرار داده اند. ما شاهدیم که ماه های متوالی مردم فلسطین مورد تحقیر و آزار اسرائیل قرار گرفتند و به سختی مجازات شدند. انگار همه چیز در فلسطین برای اشغالگران مجاز است. آب و خاک آنها به سرقت رفته است. در ختان زیتون از ریشه کنده شده اند و مزارع غیر قابل دسترس است برای کشاورزان به حدی که کشاورزان قادر به درو محصولات نیستند. دره اردن تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و اعراب بدوی"فلسطینی" از روستاهای خود اخراج می شوند .معنای این اقدامات چیست؟

درمنطقه خاورمیانه یک کشور اشغال شده است، فلسطین و یک کشور "مستاجر" که این کشور را اشغال کرده است. رئیس جمهور فلسطین محمود عباس به نوبه خود از هیچ فرصتی برای گفتگو و رسیدن به صلح کوتاهی نکرد. وی حتی به وایتکان رفت تا با شیمون پرز برای مذاکرات صلح گفتگو کند. مهم تر از همه، در همین هفته اخیر دولت وحدت ملی به منظور آماده سازی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس برنامه ریزی و سازماندهی شد. در حال حاضر دولت اسرائیل وی را متهم به جنگ میکند، در حالی که این حماس بود که سیاست ستیزی جوئی را دنبال کرد و نه دولت فلسطین. مقامات تل اویو برخلاف تعهدات خود از آزادی چهارمین زندانی فلسطینی که در دوره مذاکرات اسلو آزادی او به توافق طرفین رسیده بود سر باز زدند. در واقع حداقل به مدت شش سال دولت اسرائیل همه چیز را با انواع توجیهات رد کرد. به نقض قوانین بین المللی ادامه داد و قعطنامه های متعدد سازمان ملل متحد را

رد کرد. این در حالی است که اشغال و استعمار گسترده سرزمین ومردم فلسطین باشتاب ادامه دارد. رهبران اسرائیل برای وختم تر شدن شرایط کنونی می گویند فلسطینی ها باید دولت یهودی را به رسمیت بشناسند و بطور همزمانن مرحله به مرحله به ساخت وساز شهرک ها ادامه میدهد. راهی برای مجبور ساختن اعراب "فلسطینی " به فرار از خاک خود و همه این اقدامات با پر رنگ جلوه دادن یک ایران هسته ای، به کمک قدرت های غربی صورت می گیرد. همه این اقدامات در حالی است که جهان عرب وارد یک دوره از تحولات پرجوش، با جوانب اغلب متضاد گام نهاده است و این انگیزه واقعی پلیس و نیروهای امنیتی و افراط گرای اسرائیلی در تل اویو علیه مردم غزه می باشد. کسانی که در تلاش برای توجیه عملیات خود به نام "پرچین حفاظت" می باشند، با یک جنگ سریع علیه حماس اگاهانه مردم جهان را برای اهداف خود فریب میدهند. حماس بارها اعلام کرد هیچ نقشی در ربودن و قتل سه جوان اسرائیلی ندارد و دولت اسرائیل که همیشه برای ایجاد گروهای "رادیکال و خشن" در تلاش است کاملا از این جریان اگاه است و با استفاده از این جنایات تجاوز جنایتکارانه علیه مردم غزه را که در محاصره هستند از زمین، دریا و هوا بمباران می کند. رهبران اسرائیل در تلاش برای جلوگیری از ایجاد یک دولت فلسطینی با چشم انداز انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری "قوه مقننه" در فلسطین می باشند و تعهدات خود را برای راه حل صلح فلسطین ـ اسرائیل در یک روند دمکراتیک عمل می کند. تمام سفارتخانه های دنیا میدانند که رهبران اسرائیل برای جلوگیری از ایجاد فلسطینی که اسرائیل بیش از پیش آن را اشغال میکند مخالفت می کند. مردم هیچ سرزمینی به این گونه تحقیر و مورد تجاور قرار نگرفته اند که فلسطینی ها قرار گرفته اند. جامعه اسرائیل که مانند مردم فلسطین از ادامه سیاست نفرت و خشونت خسته است، باید با همبستگی و بسیج عمومی دولت اسرائیل را مجبور به آتش بس کند . فلسطین به یک حمایت بین المللی، یعنی به رسمیت شناختن دولت وحدت ملی و آزادی همه زندانیان سیاسی و حمایت از طرح های فلسطین در سازمان ملل متحد نیاز دارد.

 

پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: