ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  سقوط هواپیمای مالزی
مقدمه استقرار ناتو در اوکرائین؟
 
 
 
 

روزنامه "یونگه ولت" چاپ آلمان، در تفسیری متفاوت با آن تفسیرهائی که تقریبا عموم رسانه های غرب درباره سقوط هواپیمای مالزی و کشته شدن تمام 289 سرنشین آن در خاک اوکرائین می کنند، نکاتی را مطرح کرد که حداقل برای آن دسته از ایرانیانی که تحت تاثیر رادیو اسرائیل و تلویزیون امریکا و بی بی سی قرار دارند جالب است.

یونگه ولت نوشت:

«آمریکا و دولت اکرائین سقوط هواپیمای مالزی را بهانه سنگین ترین یورش تبلیغاتی علیه دولت روسیه قرار داده اند. در ابتدا واشینگتن از طریق تلویزیون سی. ان. ان مدعی شده که بنا به اطلاعات ساتلیتی موشکی زمین به هوا توسط استقلال طلبان روسی شلیک شده است! "جوزف بایدن" معاون رئیس جمهور امریکا که مرتب به اوکرائین سفر می کند و نقش مهمی در روی کار آوردن دولت کنونی اوکرائین داشت مدعی شد «این حادثه اتفاقی روی نداده است. هواپیما در آسمان توسط موشک شکار شده است. پترو پروشنکو رئیس جمهور اکرائین این اتهان معاون رئیس جمهور امریکا را کامل کرد و گفت «این یک پرونده تروریستی است که باید علیه آن بسیج بین المللی صورت گیرد» (مقدمه استقرار ارتش ناتو در اوکرائین به بهانه سقوط هواپیما مالزی!)

البته، همزمان با این دو اظهار نظر بی سند و مدرک، مرکز رهبری غرب در اکرائین (با توجه به این که تنها موشک اس 300 و موشک "بوک" قادر به زدن هواپیما در فاصله ده هزار متری از زمین است) اعلام کرد، در منطقه تحت کنترل «شورشیان» سیستم و تاسیسات موشک «بوک» موجود نیست! البته دولت اوکرائین ابتدا مدعی شده بود شورشیان از زمین و با شلیک موشک هواپیما را زده اند و حالا که آشکار شده چنین سیستمی در اختیار شورشیان نیست، اتهام را متوجه دولت روسیه کرده است.»

تا اینجا، آنچه را در گیومه خواندید به نقل از یونگه ولت بود که ترجمه مشروح تر آن در همین شماره پیک نت منتشر شده است. بدین ترتیب مشخص می شود که پرتاب موشکی که 10 کیلومتر طی مسیر می کند، تفنگ دو لول شکاری نیست که هر کس بتواند روی شانه اش حمل کند!

با این اعلام نظر، بتدریج اخبار به سوی دیگری هدایت شد. دولت اوکرائین مدتی شد دولت روسیه در زدن هواپیما با موشک مقصر است!

بی بی سی فارسی هم از غافله عقب نمانده و برای این خبر که اوباما با پوتین تماس گرفته و از او خواسته که از استقلال طلبان شرق اوکرائین بخواهد که با بازرسان اعزامی به محل همکاری کنند، این عنوان را انتخاب کرد « افزایش فشارها بر روسیه برای دسترسی کامل به منطقه سقوط هواپیما»

خبر بی بی سی را میتوانید از روی لینک زیر(اینجا) بخوانید:

این که بی بی سی و یا رادیو اسرائیل و یا صدای امریکا و یا هر رسانه دیگری چه سیاستی را دنبال می کنند، به خود آنها مربوط است، همچنان که سیاست پیک نت به خودش مربوط است. اما خوانندگان ایرانی و فارسی زبان بهتر است اخبار را تنها در یک مسیر و از یک مرکز واحد با بلندگوهای متعدد دنبال نکنند، تا در چاله چوله های آنها سقوط نکنند، توصیه ای که ما می کنیم، نه طرفداری از روسیه است و نه دشمنی با دولت اوکرائین، نه دفاع از بشار اسد است و نه تائید توصیه ها و دخالت های غلط جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه، بلکه دفاع از جمع کردن اطلاعات از کانال های مختلف و سپس آگاهانه درباره مسائل نظر دادن است.

در آغاز حوادث سوریه، در آغاز حوادث اوکرائین، در آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در آغاز ظهور ناگهانی داعش در عراق، در آغاز حمله نظامی به لیبی و جنایاتی که بنام دمکراسی انجام دادند، در محاکمه صدام حسین، در قتل فجیع قذافی و خلاصه در تمام حوادث مهم چند سال اخیر، توصیه ما به همه ایرانی ها پیوسته همین بوده است که در باره سقوط هواپیما مالزی در اوکرائین کرده و می کنیم. بی اعتباری رسانه های حکومتی در جمهوری اسلامی که اخبار آنها تحریف شده و آغشته به نظرات و حتی آرزوهای حکومتی و صفاتی است که پیشوند و پسوند افراد و دولت ها و کشورها می کنند، آنقدر آشکار است که ضرورتی به توصیه برای بی اعتنائی به آنها چندان ضرورت ندارد. 

پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: