ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

برای سفر به آلمان

نخست وزیر ترکیه

استقبال از خود را سازمان میدهد

بهزاد- استانبول

 
 
 
 
 

 

نخست وزیر ترکیه اردوغان قرار است 24 ماه مه در آلمان باشد. از هم اکنون تدارک وسیعی برای استقبال ترک های مقیم آلمان از وی دیده شده است. کل جمعیت ترک های ترکیه در آلمان حدود 2.7 میلیون است و اکثر آنها از نسل دوم و سوم مهاجرت ترکیه به آلمان می باشند.

در ماه آگوست قراراست اولین انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه برگزار شود. با توجه به جمعیت نه چندان زیاد ترکیه ای ها در آلمان  ( در مقایسه با جمعیت درون کشور ) و خصوصا ضدیت نسل دوم و سومی ها با وی قاعدتا هدف نخست وزیر اردوغان صرفا جذب آرای آنها نمی تواند باشد و از طرفی وی هنوز رسما خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی نکرده. بنابر این سفر اردوغان و استقبالی که سازمان داده می شود بیشتر مصرف داخلی خواهد داشت و چه بسا با توجه به نقش آلمان در وقایع اوکرایین هدف اصلی پیام همکاری با مرکل در خصوص اوکرایین باشد.

با این حال اخیرا تلوزیون دولتی آلمان با استفاده از ویدیو کلیپی به نام "دیوانگی و جهنم " که ساخته هنرمند معروفی بنام "ولفگانگ پتری " می باشد شخصیت فردی - سیاسی وی را به همراه این ویدیو کلیپ به نمایش گذاشت. در این ویدیو از فساد مالی دولت تا روش برخورد قوای انتظامی با معترضان به عوامل فاجعه اخیر در معدن سوما اشاره شده است.


بهزاد دولت آبادی - استانبول

 

پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: