ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

 سخنرانی کوتاه خامنه ای برای مجلسی ها

جنگ طلب نیستم

می گویم آماده دفاع باشید! 
 
 
 
 

روز گذشته پس از تجدید انتخاب هیات رئیسه مجلس، نمایندگان باتفاق هیات رئیسه به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند. در این دیدار علی خامنه ای بر خلاف گذشته، طی سخنان نسبتا کوتاهی به نکاتی اشاره کرد که نشاندهنده بحث های پشت پرده در باره سیاست های اوست. در این دیدار، بر خلاف دیدارهائی که تاکنون رهبر داشته و دیدار کنندگان روی زمین می نشستند و وی بر صندلی و بلند، نمایندگان نیز روی صندلی نشستند و فاصله بلند و کوتاهی وی و دیدار کنندگان نیز حذف شد! (شاید در رقابت با هاشمی رفسنجانی که دیدارهایش شبیه دیدارهای رهبر نیست. بر بلندی نمی نشیند، معمولا در یک اتاق و یا سالن دور تا دور روی مبل یا صندلی می نشینند و با کسانی که به دیدارش می روند گفتگو می کند و نظراتشان را گوش می کند. رهبر در سالن های تشریفاتی با دیدار کنندگانش دیدار نمی کند و گلیمی با نقش چفیه روی زمین پهن است، اما این نشانه سادگی نیست، چرا که معمولا او به شیوه ای سلطنتی یکجانبه سخن می گوید و یا حداکثر، یک گزارش رسمی را اجازه میدهد خوانده شود.)

اساسی ترین فرازهای سخنرانی کوتاه او چنین بود:

1- علت تأکید بر ادامه مبارزه، جنگ طلبی نظام اسلامی نیست، بلکه عقل و خرد حکم می کند که انسان برای عبور از منطقه ای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی و انگیزه دفاع از خود را داشته باشد.

2- کسانی که می خواهند، سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می شوند.

3- من از همه کسانی که در بخش های مختلف ابتکار و حرکت دارند، دفاع صمیمانه و واقعی می کنم اما معتقدم، علاج مشکلات در درون کشور است.

4- برای اجرای اقتصاد مقاومتی تمجید و ستایش لفظی کافی نیست، بلکه باید حرکت و اقدام کرد.

5- حرکت پرشتاب علمی که در 12 سال اخیر در کشور بوجود آمده، به هیچ وجه نباید کُند شود بلکه باید سرعت و شتاب آن بیشتر شود. (با آنکه اشاره وی به پیشرفت های اتمی بود، اما از بردن نام آن خود داری کرد!)

 

پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: