ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

آخرین هیات رئیسه

مجلس نهم انتخاب شد!
 
 
 
 
 

تجدید انتخاب هیات رئیسه مجلس، روز گذشته انجام شد و همانگونه که پیش بینی می شد، در ترکیب اصلی هیات رئیسه تغییر بوجود نیآمد، اما در بدنه هیات رئیسه برخی طرفداران سفت و سخت احمدی نژاد کنار گذاشته شدند. از جمله "بذرپاش"

در روزهای گذشته، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس، با ایراد سخنانی همسو با سرلشگر فیروزآبادی، از دولت و شخص روحانی حمایت قاطع کرده و مجلس را فراخواند تا همین سیاست و نظر را پیش ببرند. او با این سخنرانی، صف اکثریت مجلس را با قاطعیت از صف فراکسیون مصباح یزدی جدا کرد. حتی اگر این سخنان با هدف جلب نظر فراکسیون هنوز رسمیت نیافته "اعتدال" و طرفداران دولت برای حفظ کرسی نایب رئیسی مجلس هم باشد، باید آن را یک گام به جلو در جلوگیری از ادامه کارشکنی مجلس علیه دولت ارزیابی کرد. با هنر در سخنان خود از سابقه دیرینه آشنائی با روحانی و همکاری با او در مجلس و دیگر نهادها (مجمع مصلحت) کرد و گفت که اعتقاد راسخ دارد که روحانی به این مشی معتقد است. عمر مجلس کنونی کمی بیش از یکسال و نیم دیگر تمام می شود و دشواری روحانی برای پشت سر گذاشتن مجلسی که انواع دسته بندی ها و فراکسیون های مخالف دولت در آن شکل گرفته تا پایان این دوره ادامه خواهد یافت. دولتی که انتخابات مجلس آینده را باید برگزار کند و سلامت برگزاری آن که از هم اکنون گفته می شود شمارش آراء آن بصورت کامپیوتری خواهد بود از جمله سدهائی است که روحانی در برابر خود دارد.

بدنبال تجدید انتخاب هیات رئیس مجلس و تثبیت موقعیت علی لاریجانی در راس آن، مجلس به دیدار علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی رفت که خبر آن را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.

 

پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: