ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بزودی آشکار می شود که سخنان سرلشگر فیروز آبادی

یک تصمیم حکومتی است و یا صرفا یک سخنرانی

فرماندهان پروار شده

آسان میدان را ترک نمی کنند! 
 
 
 
 

مصطفی تاج زاده که از زندانیان کودتای 88 است، مقاله بسیار دقیق و به دور از هر حاشیه پردازی نوشته که آن را به نقل از سایت "نوروز" در همین شماره پیک نت می خوانید. این مقاله دارای چنان اطلاعات و استدلال های دقیقی است که حتی نمی توان آن را اندکی خلاصه کرد، اما بدلیل اهمیت برخی مطلب مطرح شده در آن و برای جلب توجه بیشتر خوانندگان پیگیر رویدادی ایران خلاصه زیر را از آن مقاله استخراج کرده ایم:

 

1- سرمقاله ۳۰ اردیبهشت روزنامه سپاه در نفی راهبرد « برد- برد» نگرش جنگی فرماندهان را به نمایش می گذارد. آنها از به اصطلاح شکست مذاکرات خشنود می شوند. آنان می دانند لغو تحریم ها و برطرف شدن تهدیدها بهانه استمرار فضای امنیتی و پلیسی را در کشور می گیرد.

2- شاهد شکل گیری پدیده شوم «اشرافیت سپاهی» هستیم. آقای مایلی کهن چند سال پیش گفت که باغ ۸۰۰ میلیون تومانی اش جنب باغ ۵ میلیارد تومانی آقای ضرغامی است. می دانم بسیاری از سردار-پاسداران دوران جنگ اکنون به سردار- باغدار تبدیل شده اند. طبیعی است که اشرافیت جدید سپاهی به هیچ وجه مایل به شفاف شدن فضا نباشد. از این رو دلقک های ۲۰:۳۰ (در سیمای ج. اسلامی) نیز هرگز از املاک و مستغلات سرداران گزارشی پخش نمی کنند و نقدشان صرفا به قراردادهای سنگین فوتبالیست ها و بازیگران است.

دکتر روحانی ماه گذشته از منتقدان خواست با شناسنامه حرف بزنند و بیت المال را صرف تخریب دولت نکنند. حزب پادگانی و مؤتلف تکفیری اش (جبهه پایداری مصباح یزدی) که اخیراً طرفدار شفافیت کامل امور (البته فقط در مذاکرات هسته ای) شده اند، به مخالفت با درخواست قانونی و مدنی رئیس جمهور پرداخته بر پنهان کاری خویش افزودند، چون می دانستند منظور وی از تقاضای فوق چیست. آنها اکنون با نام های شناخته شده، فیلم می سازند، همایش برگزار می کنند و سی دی آن را به رایگان و البته با بودجه دفاعی کشور در سراسر ایران توزیع می نمایند و معاون فرهنگی سپاه و رئیس سابق خبرگزاری فارس را به میزگرد صدا و سیما می فرستند (۲۶/۲) تا بنام کارشناس فرهنگی از اقدامات مزبور دفاع کند.

طبق راهبرد همین فرماندهان روزنامه جدید الانتشار آسمان و نیز دو روزنامه بهار و قانون را که از قبل منتشر می شدند، توقیف کردند. محدودیت های جدید اینترنتی را در دستور کار یک شورای غیرقانونی قرار دادند. محاکمه های سیاسی غیابی را که در چهارسال گذشته سابقه نداشت، راه انداختند. فعالان انتخاباتی را که به میهن بازگشته اند، بازداشت کردند. کنسرت های موسیقی را در آبادان و یزد و یاسوج به هم زدند و حتی مانع سخنرانی نوه رهبر فقید انقلاب در بروجرد، زادگاه مادربزرگش شدند.

این ادعا که بر هم زنندگان مراسم سیاسی و فرهنگی و هنری خودسرند و اجتماعات در اعتراض به بد حجابی و توافق ژنو خودجوش است، افسانه ای بیش نیست. سرنخ این مجموعه در دست آقایان طائب (حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه) و نقدی (سردار نقدی رئیس سازمان بسیج) آمران و مباشران اقدامات غیرقانونی فوق تربیت یافتگان آقای مصباح هستند که بریدن سر آزادی آرزوی بزرگ اوست.

رهبری پس از انتخابات ۹۲ به صراحت اعلام کرد که ضرورتی به فعالیت سیاسی سپاه نیست. پیش از آن نیز ایجاد اخلال در مراسم و سخنرانی های تهران و قم را محکوم کرده بود با وجود این نهادهای انتصابی هیچ اقدام قابل توجه و تأثیرگذاری در این جهت انجام ندادند. تنها استثناء سخنرانی اخیر رئیس ستاد فرماندهی کل قواست که البته به زودی معلوم خواهد شد که این سخنان در راستای تصمیمی حکومتی برای نظامی زدایی عرصه سیاست و حاکمیت قانون است و یا یک سخنرانی صرفاً تبلیغاتی و بدون پشتوانه.

 

پیک نت 7 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: