ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

درمدارس، درخانه ها، درباشگاهها و...

گزارش تکاندهنده

تجاوز به کودکان در ایران 
 
 
 
 

خبرگزاری ایلنا پیرامون تجاوز به دختران و پسران کم سن و سال در جمهوری اسلامی گزارش تکاندهنده ای تهیه و منتشر کرده است. اطلاعاتی که دراین گزارش انتشار یافته همگی توسط کارشناسان و دست اندرکاران حقوقی و مرتبط به پرونده این تجاوزها مطرح شده است. دراین گزارش اطلاع داده می شود که قرار داست دادسرا، پلیس و دادگاهی ویژه برای حمایت از کودکان و نوجوانان در آینده نزدیک تشکیل شود.

به چند نمونه از اخبار فاش شده دراین گزارش توجه کنید تا عمق شعار حجاب و عفاف و محدودیت های ارتباطی را در گسترده ایران متوجه شوید:

بیشتر سوءاستفاده‌های جنسی علیه کودکان هنگامی روی می‌دهد که این کودکان در سنین پایین هستند، و حتی متوجه این مسائل نشوند و در مواردی هم در صورت عنوان کردن با تهدید مواجه می‌شوند.
عضو فعال انجمن حمایت از حقوق کودکان در باره تجاوز به کودکان در مدارس می گوید:

قشر معلم قشری فداکار و زحمتکش است اما متاسفانه افرادی بعضا در لباس معلم ظاهر می‌شوند، به کودکان و نوجوانان خیانت می‌کنند و آن‌ها را مورد اذیب و آزار جنسی قرار می‌دهند.

دختری ۹ ساله در شهریار به مدت دو سال در مدرسه مورد اذیت و آزار جنسی واقع می‌شد. ناظم مدرسه با بردن این دختر به دفتر کارش او را در اختیار پسر ۱۸ ساله‌اش به همراه دوستانش قرار می‌داد
یکی از تکان‌دهنده‌ترین کودک‌آزاری‌های جنسی در سال ۸۳ در پاکدشت ورامین توسط فردی به نام محمد بیجه رخ داد که ۲۳ کودک را در کوره‌های آجرپزی پاکدشت مورد اذیت و آزار قرار داد و ۱۷ تن از کودکان را پس از تجاوز به قتل رساند.

سال گذشته یکی از دلال‌های فوتبال ۱۳ نوجوان را به عضویت تیمی درمی‌آورد و آن‌ها را در خوابگاه شبانه‌روزی قرار می‌دهد. او این نوجوانان را مورد سواستفاده جنسی قرار می‌دهد و از اذیت و آزار آن‌ها فیلم تهیه می‌کند که سرانجام با شکستن سکوت یکی از این نوجوانان دستگیر می‌شود.

تحقیقات آماری نشان می‌دهد ۱۲ تا ۳۵ درصد از زنان و ۴ تا ۹ درصد از مردان تجربه ‌آزار جنسی را  تا قبل از ۱۸ سال داشته‌اند.

درصد کودک‌آزاری دختران نسبت به پسران حدود سه درصد بیشتر است. آمار نشان می‌دهد که کودکان با افزایش سن تا مرز ۱۸ سالگی بیشتر مورد خطر سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند؛ به طوری‌که در دختران این خطر زودتر شروع می‌شود.

 

در همین گزارش، آنها که با خبرنگار ایلنا مصاحبه کرده اند می گویند: ما از نهادهای اجتماعی درخواست می کنیم از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کنند و در ارتباط با شکایت کودک‌آزاری جنسی تعقیب متهم و حضور در دادرسی در مراحل مختلف نقش خود را ایفا کنند.

 

پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: