ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

با چند تن از این دلواپسان آشنا شوید

دلواپسان لغو تحریم ها

حالا دلواپس "فرهنگی" شده اند 
 
 
 
 

خبرگزاری ایسنا گزارشی منتشر کرده در باره "دلواپسان فرهنگی". کسانی که تا حالا دلواپس مذاکرات اتمی بودند و حالا با حمایت های مکرر رهبر و سخنرانی رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی در حمایت از این مذاکرات و دولت روحانی، سوژه جنجال آفرینی علیه دولت را تغییر داده اند. حالا ساز نگرانی از سیاست های فرهنگی دولت روحانی را علم کرده اند.

ایسنا، چند تنی از این دلواپسان را معرفی کرده است که می خوانید:

 

*سیدمحمد حسینی مهم‌ترین چهره‌ دلواپس فرهنگی است. اووزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  چهار سال پایانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است.

تعطیلی خانه‌ سینما و جبهه‌گیری علنی در قبال سینماگران، توقیف و لغو مجوز 48 روزنامه و نشریه، تعلیق فعالیت‌های چند انتشارات مانند نشر چشمه، سخت‌گیری در اعطای مجوز انتشار به کتاب‌ها، جلوگیری از حضور تعدادی از ناشران در نمایشگاه کتاب و مواردی از این دست را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی پس از روی کار آمدن، از وجود لیست سیاه در حوزه‌ی کتاب در زمان وزارت حسینی خبر داد. با روی کار آمدن دولت جدید، بازشدن خانه‌ی سینما، بهبود وضعیت ممیزی و انتشار کتاب و برطرف شدن مشکلات برخی انتشاراتی‌ها مانند چشمه و ایجاد فضای به‌ نسبت جدید برای مطبوعات، حسینی دلواپس‌ شده است.

*سیدمسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست است. سردبیر مجله‌ کیهان کاریکاتور است و کاریکاتوریست‌ها معتقدند یکی از موانع تشکیل انجمن صنفی کاریکاتوریست‌ها، افرادی مانند او هستند. دبیری جشنواره‌ بین‌المللی کاریکاتور برای هولاکاست در کارنامه اوست. حسین شریعتمداری- سرپرست موسسه‌ کیهان- حامی اوست.

*وحید یامین‌پور هم دلواپس شده  است. او مجری تلوزیونی برنامه‌ «دیروز، امروز، فردا» بود. برنامه‌ای جنجالی و پر سرو صدا که بعد از انتخابات 88 از تلویزیون علیه اصلاح طلبان و جبنش سبز پخش می شد. از قلم زنان سایت رجانیوز و روزنامه‌ 9 دی ارگان تظاهرات ساندیسی سال 88 علیه اعتراض مردم به کودتای انتخاباتی همین سال است. البته متولی این روزنامه حجت الاسلامی هوچی بنام "حمید رسائی" است که نماینده مجلس هم هست. یامین پور در وبلاگ شخصی اش نوشته است روزنامه‌ها علوفه‌های طویله برای حیوانات مدرنی اند که چرخ آسیاب تاریخ بشریت‌اند!

 

پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: