ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نامه تاج زاده از زندان خطاب به امام جمعه مشهد

از جبهه طرفداران تحریم و استبداد جدا شوید! 
 
 
 
 

با سلام

اظهارات شما که «اغلب مردم از این که پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد خوشحال شدند» و نیز اعتراف آقای باهنر «برخی نمایندگان مجلس در آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته ای با ۱+۵هستند» آشکار کرد که گروهی از صاحبان قدرت آگاهانه خواهان استمرار چالش هسته ای و تداوم تحریم ها و تهدیدها هستند تا به نام و بهانه رودررویی با غرب، فضای پلیسی و امنیتی را حفظ کرده و اهداف سیاسی و اقتصادی خود را محقق سازند. به علاوه سخن شما نشان داد که از متن مردم فاصله زیادی گرفته اید زیرا اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان برخلاف ادعای جناب عالی نه تنها از عدم پیشرفت مذاکرات خوشنود نمی شوند بلکه کاملا به عکس امیدوارند و حتی دعا می کنند که طرفین هرچه سریع تر به توافق دست یابند و تحریم ها لغو شود. متأسفم که فردی در منصب امامت جمعه مشهد قرار دارد که انگیزه و دلایل دولت جنگ طلب اسرائیل، ارتجاع عرب و فرقه رجوی را در مخالفت با گفتگوهای هسته ای درک نمی کند و توجه ندارد که شکست مذاکرات، ایران هراسی را احیاء و جمهوری اسلامی را بار دیگر کانون خصومت ورزی آمریکا و هم پیمانانش کرده و بازی باخت – باختی را به دو طرف تحمیل می کند.

 

جناب آقای علم الهدی

در آستانه اجرایی شدن تحریم های نفتی و بانکی کشور آقای احمدی نژاد به دولت های غربی اعلام کرد : « این چه ادبیاتی است که در برابر ملت ایران به کار می برید؟ خجالت نمی کشید؟ دور هم جمع می شوید و بیانیه صادر می کنید… آن ها نمی فهمند. بیچاره اند. سرشان را در برف کرده اند… شما به ما احتیاج دارید. آمریکایی ها سی سال است که از ما نفت نمی خرند. حالا می گویند که نفت ایران را تحریم کرده ایم. کل اروپا چقدر دنیاست… حالا خوشی زیر دلشان زده. ببینید چه کسی ضرر می کند… اصلا چه کسی گفته که اقتصاد ما به قیمت ارز وابسته است؟» (جراید ۱۳۹۲/۱۱/۰۸)

 

حتی اگر بپذیریم که دلواپسان کنونی سه سال پیش مثل رئیس دولت دهم در این توهم به سر می بردند که این غرب است که از تحریم نفتی و بانکی ایران زیان می بیند و تحریم بهای نفت را دو و نیم برابر کرده به دویست و پنجاه دلار در هر بشکه می رساند و به این ترتیب تسریع در آمد ناشی از کاهش صادرات نفت جبران می شود. هم چنین اگر بپذیریم که آن زمان ارتباط بین اقتصاد ایران و قیمت ارز را درک نمی کردید و ادعای «استاد دوربرگردان» را در دور زدن تحریم ها باور کرده بودید، اما اکنون چه می گویید که هر نوآموز دبستانی می داند تحریم نفت بر بهای آن نیفزود و تحریم بانکی بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی و حتی ذخایر ارزی ما را در کشورهای خارجی بلوکه کرد. اکنون درآمدهای نفتی ایران از ماهیانه نه و هشت میلیارد دلار در سال ۹۰ به تقریبا نصف یعنی پنج و یک میلیارد دلار در سال ۹۲ تقلیل داده است. در این فاصله دلار سه برابر شد. ارزش پول ملی به یک سوم سقوط کرد و مردم شاهد صعود سرسام آور قیمت کالاها بودند. سهم ملت از دور زدن تحریم ها نیز بزرگترین فساد اقتصادی ایران زمین بود. با توجه به این حقایق تلخ چرا از شکست مذاکرات خوشحال می شوید؟!

 

امام جمعه محترم مشهد

 

به اعتراف یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری توجه فرمایید: «در اواخر دولت احمدی نژاد چند نفر از وزیران در جلسات غیرعلنی اشک می ریختند و می گفتند که شما نمایندگان مجلس که می دانید وضع ما چگونه است چرا در جلسات علنی این گونه سخن می گویید… در تیرماه سال ۹۱ آمریکا هم بانک های دنیا را روی ما تعطیل کرد در نتیجه ما نمی توانستیم حتی یک دلار را به صورت بانکی جا به جا کنیم. آقای حسینی (وزیراقتصاد وقت) گفت که ما تنها توانستیم نصف پول خودمان را وارد کنیم.» (جراید ۱۳۹۲/۱۱/۲۴)

همچنین مستحضرید که دولت آمریکا اعلام کرده است در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، تحریم ها را تشدید خواهد کرد تا صادرات نفتمان حداقل به نصف وضعیت کنونی (یک چهارم قبل از تحریم) کاهش یابد. فکر می کنم درک این موضوع که در آن حالت درآمد نفتی کشور از پنج و یک میلیارد دلار در ماه به کمتر از ۴ و حتی شاید ۳ میلیارد دلار در ماه خواهد رسید. یا دوباره قیمت دلار جهش یافته و ارزش ریال مجددا سقوط خواهد کرد و موج جدیدی از گرانی و تورم کمرشکن به راه خواهد افتاد، نیاز به آی کیوی بالا نداشته باشد. پس چرا تداوم تحریم ها شما را مشعوف می سازد؟!

 

جناب آقای علم الهدی

 

شهادت آقای باهنر بیان گر این است که علت دلواپسی جنگ طلبان ایرانی نه توافق بد یا ضعیف ژنو است و نه این یا آن بند تفاهم نامه. هدف شکست مذاکرات است. به همین دلیل بسیاری از مردم دلواپس شده اند. اکنون معلوم شده که نگرانی حزب پادگانی و مؤتلفش جبهه تکفیری پایداری آن است که توافق نهایی ایران با ۱+۵ بر اعتبار دولت تدبیر و امید در داخل و خارج بیفزاید و حفظ فضای امنیتی و پلیسی را بسیار دشوار و پرهزینه و شاید هم ناممکن کند. تحریم طلبان وطنی را بیش از پیش منزوی کرده شکست سنگینی را بر آنان در انتخابات آتی وارد سازد. در نقطه مقابل طبق تحلیل آنان شکست مذاکرات، ایران و غرب را به رویارویی بیشتر می کشاند. اوضاع اقتصادی میهن و مردم را دست کم در کوتاه مدت به شدت وخیم می سازد. مردم را از تحقق برنامه های دکتر روحانی مأیوس کرده به تکفیری ها اجازه می دهد با یکه تازی در عرصه های اجتماعی و سیاسی به پیروزی در انتخابات دل ببندند. این که تلاش هایشان می تواند ثبات سیاسی و امنیت ملی، یک پارچگی سرزمینی و حتی بقای جمهوری اسلامی را به خطر اندازد و فشارهای بی سابقه بر مردم و به ویژه قشرهای محروم و کم درآمد تحمیل کند برای ماکیاولیست های نمازخوان اهمیت ثانویه دارد. آنان با عادی شدن روابط ایران با جهان مخالفند زیرا معتقدند موجب عادی شدن شرایط در داخل کشور می شود. اما شما چرا با این جریان همراهی می کنید؟!

 

امام جمعه محترم مشهد

 

زمانی که آقای احمدی نژاد در مناظره با مهندس موسوی ادعا کرد: «قطعنامه های شورای حکام (آژانس بین المللی انرژی اتمی) به لحاظ حقوقی بسیار مهم تر از قطعنامه های شورای امنیت است، شورای امنیت قطع نامه اش سیاسی است. اعتبار حقوقی ندارد اما شورای حکام قطعنامه اش حقوقی است و ما را ملزم می کند که کارهایی را انجام دهیم.» چهار سال از ریاستش بر دولت و تحریم ایران می گذشت. باوجود این هنوز نفهمیده بود که آن چه الزام آور است و ضمانت اجرایی دارد، بویژه اگر امریکا و اروپا موافق آن باشند، قطعنامه های شورای امنیت است. در خوش بینانه ترین نگاه باید گفت که جهل آقای احمدی نژاد و حامیانش فرصت طلایی در اختیار کاخ سفید قرار داد تا پرونده ایران را از آژانس به شورای امنیت ارجاع داده قطعنامه های متعددی علیه ما صادر کند و ایران و ایرانی را گرفتار تحریمی بی سابقه کند که به تعبیر رهبری «یک جنگ تمام عیار است.» در حالت بدبینانه و شاید هم واقع بینانه باید گفت که عده ای آگاهانه ایران را گرفتار تحریم کرده اند تا به اهداف خویش برسند به همان دلیل که امروز در آرزوی شکست مذاکراتند. به هر رو اکنون سکان دولت در دست فردی قرار گرفته که مصمم است با کلید تدبیر به این جنگ تمام عیار خاتمه دهد. اگر به هر دلیلی نمی خواهید کمکش کنید به احترام خواست قاطبه ایرانیان از جمله مردم شریف مشهد در کارش سنگ اندازی و کارشکنی نکنید و بگذارید این مذاکرات به فرجام برسد.

 

آقای علم الهدی

سود دنیا و آخرتتان در آن است که حساب خود را از جنگ طلبان طرفدار استبداد در ایران و طرفداران جنگ در جهان جدا کنید.

 

با احترام و آرزوی توفیق

سید مصطفی تاجزاده

خرداد ۹۳

زندان اوین

(نقل از سایت نوروز)

 

پیک نت 13 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: