ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش معاون روحانی به کارگران

حدس بزنید، نام گیرنده

چک 17 هزار میلیارد تومانی را! 
 
 
 
 

گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درهمایش کارگر، سلامت و تامین اجتماعی، خطاب به کارگران:

نسبت به تامین اجتماعی و مسائل کارگران نگران نباشید، دولت تدبیر و امید مصلحت شما را بر همه مسائل ترجیح می دهد.

امروز دیگر فرصت اشتباه و پرداختن به موضوعات فرعی و حاشیه ای را نداریم و باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل کشور به کار بگیریم.

در این 35 سال جامعه کارگری بیش از دیگران متحمل فشارهای اقتصادی بود و در عین حال قویترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی نیز همین مجموعه های کارگری بوده است.

با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال 93 بخش قابل توجهی از دغدغه های مردم را به خصوص در بخش هزینه های درمانی مرتفع و تولید را در سال 93 از رکود خارج کنیم. هنوز برخی کارخانه های تولیدی خوابیده اند و برخی نیز با ظرفیت پایین کار می کنند.

کشوری که هر سال منابع هنگفتی از درآمدهای نفتی در اختیار دارد می تواند این منابع را در خدمت بخش تولید قرار دهد و دولت نیز در این راستا برنامه های اقتصادی مناسبی طراحی کرده که امید است بتوانیم این برنامه ها را اجرا کنیم.

عده ای تلاش می کنند دولت را وارد مسائل حاشیه ای و موضوعات بی حاصل کنند. اما بدانند که رئیس جمهور انسانی است مجرب، دانشمند و علاقمند به حل مسائل، با مردم پیمان بسته که موانع و مشکلات را مرتفع کند.

در میان افرادی که تلاش می کنند دولت را وارد حاشیه کنند عده ای که به ظاهر خیرخواه هستند این انتقاد را به دولت وارد می کنند که چرا دولت شعار نمی دهد. باید به آنها یادآور شویم که نتیجه شعار را در گذشته مشاهده کردیم.

رئیس جمهور سوگند خورده که عقل و تدبیر خود را به کار بیندازد و مسائل کشور را به پیش ببرد . در همین راستا تیم مذاکره کننده هسته ای با قدرت و در چارچوب سیاست های کلی مورد تائید رهبری وارد مذاکره شده و به دنبال تثبیت حق و حقوق ملت ایران است و تا کنون شاهد آن بوده ایم که بنیان تحریم ها یکی پس از دیگری از هم پاشیده شده است. حتی یک تحریم جدید علیه کشور وضع نشده و در زمینه فروش منابع نفتی و تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی نیز گره ها تا حدی باز شده است.

رئیس جمهور به همراه تیم سیاسی و اقتصادی خود در حال تدبیر برای ثبات و آرامش کشور است. یکی از سازمان هایی که می تواند ملاک ارزیابی و مقایسه عملکرد و مدیریت دولت تدبیر و امید با دولت گذشته باشد سازمان تامین اجتماعی است که شاهد بودیم یک فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار یک فرد قرار گرفت که اکنون در زندان است و اگر با سرعت به این موضوع رسیدگی نمی شد معلوم نبود سرنوشت این پول چه می شد.

دولت به دنبال آن است که موانع پیش روی بخش تولید و صادرات غیرنفتی را از میان بردارد و زمینه ایجاد فرصت های شغلی در کشور را فراهم کند.

در سال جاری پروژه های عمرانی باید شتاب بیشتری بگیرد. بخشی از کارگران به دلیل رکود اقتصادی و کاهش طرح های عمرانی شغل خود را از دست داده اند که انتظار می رود با منابع خوبی که دولت برای طرحها و پروژه های عمرانی در سال جاری پیش بینی کرده آنها نیز دوباره مشغول کار شوند.

 

پیک نت 7 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: