ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

8 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ فاطمه کروبی به آیت الله حائری

گزارش دیوان محاسبات اداری

حقانیت موسوی و کروبی را ثابت کرد!

 
 
 
 
 

پاسخ همسر مهدی کروبی به آیت الله حائری شیرازی در مصاحبه با سهام نیوز. آیت الله حائری در نامه ای محترمانه خطاب به موسوی و کروبی از آنها خواسته بود، گذشت کنند تا ماجرای باصطلاح فتنه جمع شود. او در نامه اش نوشته بود که این باصطلاح فتنه آتش زیر خاکستر است. فاطمه کروبی در مصاحبه خود گفت:

از ۲۱ بهمن ۸۹ که حصر آغاز شد، تاکنون حق پاسخگویی به هتاکی ها، اتهامات و فرافکنی ها بطور کل از آقای کروبی سلب شده است. حکومتی ها هم این واقعیت را می دانند، به این معنی که یکطرف هر چه بگوید از تربیون های رسمی و رسانه هایش پخش و منتشر می شود و در مقابل راه دفاع و پاسخ طرف دیگر مسدود است.

 

فاطمه کروبی که در گذشته خود نماینده مجلس نیز بوده دراین مصاحبه اضافه کرد:

کروبی و موسوی جز پایگاه مردمی و نفوذ کلام چه دارند که اجانب بخواهند از آنها بهره بگیرند؟ معمولا قدرت و ثروت فساد انگیز است نه نفوذ کلام و تسخیر قلوب.

من از ورود ایشان – آیت الله حائری- به این بحث استقبال می کنم، اگرچه نگرش یکطرفه شان در حمایت مطلق از رفتار حاکمیت را نه تنها جانبدارانه بلکه خلاف واقع و غیر منصفانه می دانم. شکاف میان مردم و حکومت دغدغه درستی است و تلاش ایشان برای خروج از وضعیت فعلی قابل درک است، اما باید توجه نمود که این دغدغه با نگرش یکطرفه که حقایق تلخ و تاسف انگیز را نمی خواهد ببیند و یا با انکار آن حوادث سعی در فراموش کردن اصل موضوع دارد، قابل حل نیست.

 

- نظر آقای کروبی در مورد این نامه چیست؟ اصلا این نامه به دست ایشان رسیده است؟

 

بیش از ۳ سال و ۴ ماه است که آقای کروبی در حبس و حصر بلا مدت قرار گرفته اند که هنوز دسترسی آزاد به اخبار را ندارند. بعید است امام جمعه سابق و محترم شیراز بدون علم و آگاهی از این واقعیت به نگارش این نامه سرگشاده پرداخته باشند. من شفاها آقای کروبی را در جریان این نامه سرگشاده قرار دادم. اگر دسترسی ایشان به روزنامه ها و سایت های مورد نظرشان تامین گردد و راه پاسخ را هم نبندند طبیعی است که هم ایشان اخبار بیشتری بدست شان می رسد و هم مردم در جریان پاسخ های ایشان قرار می گیرند.

موضع آقای کروبی در قبال حوادث ۸۸ ثابت و روشن است و در بیانیه های ایشان مکتوب شده و گذر زمان آن را به اثبات رسانده که نمونه آخرش همین گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات است که معین کرد دولت قبلی صدها میلیارد تومان از درآمدهای نفتی کشور را حیف ‌و میل کرده است و بیش از ۲۵۰۰ تخلف قانونی داشته است.

ایشان بارها در حضور ماموران امنیتی تاکید کردند که نظام بساط محاکمه علنی شان را طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی فراهم کند تا ضمن استماع موارد اتهامی، دفاع مستدل شان را نسبت به آنچه مهندسی انتخابات ۸۸ و ذبح جمهوریت نظام و تعلیق حقوق ملت در قانون اساسی نامیدند را در کنار آنچه به نام حفظ نظام بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه ها رفته را بیان کنند.

آقای کروبی بارها به ماموران امنیتی گفتند که با ترکیب قضات و هیت منصفه ی مورد نظر نظام هم مشکل ندارند و حتی برخلاف دوران پهلوی که نسبت به آرای صادره محاکم درخواست تجدید نظر می دادند، اینبار نسبت به حکم صادره هم اعتراض نخواهند کرد.

بنابراین بهتر است آقای حائری که فردی انقلابی و مبارز بوده در کنار نامه نگاری یکطرفه از مقامات بخواهند این خواست مشروع همسرم را اجابت کنند تا بیش از این شاهد مجازات های سلیقه ای و خلاف شرع و قانون نباشیم. اگر مردم را صاحب کشور می دانیم پس آنها حق دارند علاوه بر قرائت منصوبان حکومت، قرائت معترضین بی دفاع را هم بشنوند.

 

پیک نت 8 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: