ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

محمد خاتمی:

پایان حصر و زندانیان

به صلاح کشور و نظام است! 
 
 
 
 

جمعی از اعضای مجمع زنان اصلاح طلب و بانوان استان های مختلف با محمد خاتمی  دیدار کردند. نکاتی که از سوی دیدار کنندگان خطاب به خاتمی مطرح شده در پایان این خبر می خوانید. خاتمی دراین دیدار، ضمن بر شماری نکاتی درباره موقعیت زنان ایران، در باره زندانیان زن بطور اخص و همه زندانیان سیاسی به صورت اعمم گفت:

در اخبار شنیدم که معاونت رئیس جمهور گفته اند تلاش می کنیم همه یا بخشی از زنان دربند آزاد شوند. آنچه ما می گوئیم و به صلاح کشور، نظام و همه است این است که همه کسانی که در بند و حصر هستند آزاد شوند و ما از فضای امنیتی به فضای سیاسیِ قانونی گام بگذاریم. از همه نیروها استفاده کنیم، همه نیروها بتوانند برای حل معضلات کشور مشارکت کنند. یکی از انتظاراتی که از تحول بزرگِ روی کار آمدن دولت آقای روحانی پدید آمد و هنوز هم هست؛ تغییر فضا است. چه خوب است که همه آزاد شوند؛ گرچه زنان  به خاطر نقشی که دارند و آسیب پذیری آنان و خانواده شاید اولویت داشته باشند. اما اولویت به این معنا نیست که عده دیگری در حصر و بند بمانند.

در مورد آزادی زندانیان متاسفانه آنقدر تاخیر شد که اگر پرونده دیگری درست نکنند خیلی از آنها بزودی آزاد می شوند، با این همه اگر یک روز هم زودتر آزاد شوند بهتر است و همچنین درمورد رفع حصر که امیدوارم صورت گیرد.

در خصوص قضایای اخیر که دوستان گفتند و اظهار نگرانی کردند (یورش به بند 350 اوین) هم من هیچ قضاوتی نمی کنم؛ ولی آنچه گفته شد نگران کننده است. خطابم به رئیس جمهور محترم و عزیز است که در این مورد هم امیدوارم اقدام و رفع نگرانی کنند، که البته شنیده ام دستور رسیدگی داده اند و مجلس محترم هم پی گیر امر است. امیدوارم رسیدگی جدی بشود تا لااقل در آینده شاهد این وقایع نباشیم.

در ابتدای این دیدار شماری از اعضای مجمع زنان اصلاح طلب و بانوان استان های مختلف کشور که شامل فعالان مدنی و سیاسی، خانواده زندانیان سیاسی، هنرمندان و... بودند، نکات زیر را مطرح کردند:

- قدردانی زنان از نقش آقایان خاتمی و هاشمی در جهت نجات کشور از ورطه سقوط و انحطاط هشت سال گذشته.

- ابراز تأسف از محدویت ها و حصرها خصوصا حصر خانم دکتر رهنورد و ابراز امیدواری نسبت به رفع آنها.

- انتقاد از برخوردهای نادرست روزهای اخیر و دروغ پردازی ها، در خصوص زندانیان سیاسی.

- خواست تحقیق و تفحص از وقایع اخیر در زندان اوین

- ضرورت نگاه صحیح و روزآمد به مسأله حجاب

 

پیک نت 9 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: