ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مطهری در دانشگاه بجنورد:

اکثریت مجلس با روش های

اقلیت مجلس مخالف است! 
 
 
 
 

سخنان علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد:

در حال حاضر احساس می شود برخی نمایندگان به دلیل هواهای نفسانی و تعصبات سیاسی و جناحی خود از وزرا سوال می کنند و در این اقدام گاهی تا تفتیش عقاید نیز پیش می روند.

بسیاری از نمایندگان مجلس از این وضع ناراضی هستند اما برخی نمایندگان بر این کار اصرار می کنند.

در باره حوادث بند ۳۵۰ زندان اوین، ابتدا نمایندگان مجلس گزارش هایی در این زمینه مبنی بر ضرب و شتم زندانیان دریافت کردند که پس از آن رئیس سازمان زندان ها با حضور در مجلس آنها را تکذیب کرد و گفت مشکلی نبوده است اما خانواده های زندانیان حرف دیگری داشتند. فارغ از صحت و سقم موارد مطرح شده از سوی طرفین، لازم بود مجلس شورای اسلامی سریع تر به این مسئله ورود پیدا می کرد تا ابعاد قضیه روشن شود. متاسفانه در مجلس اراده ای برای این قبیل کارها نیست و برخی نمایندگان در مقابل حق مردم کوتاهی می کنند. در مسئله ستار بهشتی نیز این چنین بود و زمانی که من آن موضوع را پیگیری کردم عده ای گمان می کردند این پیگیری باعث تضعیف نظام می شود در حالی که به اعتقاد من پیگیری و روشن شدن قضایا باعث تقویت نظام می شود. دولت در زمینه مسائل فرهنگی مظلوم واقع شده و تأکید برخی بر روی مقوله فرهنگ نیز تا حدی غیرطبیعی است.

وضعیت فرهنگی کشور در دولت یازدهم به مراتب بهتر از دوران دولت دهم شده است.

با این حال، شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و می‌بینیم فلان روزنامه از سوی دادستانی بسته شده است که این روش درستی نیست بلکه دستگاه قضایی باید بر اساس نظر هیئت نظارت بر مطبوعات نسبت به جریمه یا تنبیه مطبوعات اقدام کند. توقیف یک باره نشریه ای به خاطر جرم یک نفر، موجب بیکاری ۱۰۰ الی ۲۰۰ روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی می شود.

 

 

پیک نت 14 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: