ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نشست خبری علی یونسی در شیراز

مدیریت زنان در ج. اسلامی

سالم تر از مدیریت مردان است! 
 
 
 
 

علی یونسی وزیر اطلاعات و امنیت دولت خاتمی و دستیار ارشد کنونی روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که به شیراز سفر کرده بود، در پایان این سفر در یک نشست خبری شرکت کرد و درباره نتایج سفرش ابتدا اشاره به انتصاب زنان در فرمانداری ها کرد و گفت: استاندار سیستان و بلوچستان با اعتماد به نیروهای محلی و اعتقاد به سلامت مدیران زن، یک تابوشکنی تاریخی را در تاریخ سیاسی کشور رقم زد.

کرد‌ها، عرب‌ها، فارس‌ها، عشایر و اقلیت‌های دینی همه زیر یک پرچم واحد و با خواندن یک سرود ملی مشترک همواره تا سر حد جان از آب و خاک میهن اسلامی دفاع کرده‌اند. افرادی ذهن متوهم امنیتی دارند و نمی توانند به قومیت‌ها اعتماد کنند، درحالیکه ایران یعنی همین اقوام و کسانی که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند. همین‌ها در انتخابات بیشترین حضور را داشته‌اند، آنان به دولت اعتماد کردند و مدیران و دولت هم باید به آنان اعتماد کنند.

از طرفی ظلمی مضاعف و تاریخی نسبت به زنان روا شده است. مدیریت و قانون ما مردسالارانه است، به‌طوریکه وقتی یک‌ جا اعتماد می‌شود و یک زن به عنوان فرماندار انتخاب می‌شود، عده‌ای به اصطلاح ترش می‌کنند. این یک مشکل فردی است. زنان در ایران برای مدیریت، سالم‌تر از مردان عمل کرده‌اند، کمتر در مقابل رشوه وسوسه شده‌اند و کمتر مزاحمت برای ارباب‌رجوع ایجاد کرده‌اند، قانونمدار، اخلاقی و صبور هستند ولی برخی مرد‌ها نمی‌خواهند این را بپذیرند و این یک حس خودپسندی مردانه است.

عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی و شاهنشاهی است، در حالیکه شیر نماد حضرت علی و خورشید نماد حضرت محمد است.

در دوران گذشته اضافه کردن تاج به این نماد باعث سلطنتی شدن آن شد. پیشنهاد می‌کنم نماد شیر و خورشید جایگزین نماد کنونی هلال احمر شود.

ارامنه ساکن در شیراز خواستار احیای کلیسای ۴۰۰ ساله خود توسط سازمان میراث فرهنگی بودند که البته حق هم دارند، چراکه این یک اثر تاریخی است و قبل از آنکه کلیسا باشد، یک میراث به شمار می‌رود و متعلق به تمام ایرانیان است.

شیراز دومین جمعیت کلیمیان ایران را دارد. آنها خواستار تعطیلی روز شنبه مدارس خود و اعیاد مذهبیشان را داشتند. یعنی همان چیزی که درتهران محقق شده است.

تمام اقلیت‌های دینی در ایران اعتقاد دارند که اول ایرانی هستند، بعد یک اقلیت دینی یهودی یا مسیحی.

 

پیک نت 15 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: