ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

فروش کبد، رحم و تخمدان

بدن فروشی، رقیب تن فروشی

خلاصه گزارش سارا امیری- خبرگزاری دانا

 
 
 
 
 

خرید و فروش کلیه، کبد، پلاسما، مغز استخوان، رحم، تخمدان و ... به فضای مجازی راه پیدا کرده و بازار سیاه هم دارد. دلال ها در همین فضا فعال اند.

فروش کبد با قیمت توافقی رقیب فروش کلیه شده است. یک مرد 29 ساله اهل کردستان ایران می گوید:

نمی دانم چه بلایی بر سرم خواهد آمد. ابتدا کلیه ام را برای فروش گذاشتم و یک نفر ساکن تهران با من تماس گرفت و با موافقت خرید کلیه ام به قیمت 80 میلیون برای انجام آزمایشات به تهران آمدم اما وقتی برای نوشتن قرار داد به محضر رفتیم بر سر قیمت به تفاهم نرسیدیم.

یکبار هم شخصی از تهران با من تماس گرفت و وقتی من به تهران آمدم تلفنش را خاموش کرده بود و من پشیمان برگشتم. به همین دلیل دیگر از فروش کلیه منصرف شدم و از این هم ترسیده بودم که فروش کلیه یعنی از دست دادن همیشگی آن اما اگر کبدم را بفروشم باز مجدد کبد من به حالت اولیه باز می گردد. قرار است 200 میلیون تومان آن را بفروشم.

یک داوطلب دیگر فروش کبد که 30 سال سن دارد می گوید:

به علت کمر درد شدید نمی توانم در هر شغلی فعالیت داشته باشم. پس از 4 ماه هنوز کسی با من تماس نگرفته و به همین دلیل تصمیم گرفته ام کلیه ام را هم به فروش بگذارم.

در تهران بیمارستان امام خمینی پیوند کبد را از افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند انجام می دهد.

بیمارستان نمازی شیراز هم دارای یک بخش بزرگ پیوند کبد است که آمار بقای بیماران در آن بالای 90 است. ضمن اینکه این مرکز تنها مرکزی در کشور است که پیوند کبد را از افراد زنده انجام می دهد.  در سایت ها مردم کبد خود را از 200 میلیون تومان تا 600 میلیون تومان قیمت گذاشته اند و همین قیمت های بسیار کلان می تواند در افراد سالم نیز ایجاد انگیره برای فروش کند زیرا با این مبالغ می تواند هم نیازهای مالی خود را برطرف کند و هم پس از پیروی از یک رژیم غذایی مناسب کبد صاحب کبدی کامل شوند.

 

پیک نت 16 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: