ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

به بهانه جلوگیری از سخنرانی حسن خمینی در بروجرد

سرانجام معلوم و نامعلوم

4 بروجردی در ایران!

 
 
 
 
 

در هفته ای که گذشت، اتفاق مهمی در شهر بروجرد روی داد که تفسیر آن را به همراه خبر آن در همین شماره پیک نت می خوانید. یعنی جلوگیری از سخنرانی حجت الاسلام حسن خمینی نوه آیت الله خمینی و پسر احمد خمینی که در زمان حیات پدر و رهبری او در جمهوری اسلامی و انقلاب 57 همه کاره بود. شهری که آیت الله بروجردی مرجع اعلم تقلید از آنجا بود و یک چهره معروف دیگری هم اهل این شهر بود. مهوش خواننده. بازتاب در گذشته این دو در تاریخ مطبوعات ایران ماندگار است. آیت الله بروجردی به مرگ طبیعی و در کهولت کامل درگذشت و مهوش خواننده در یک حادثه رانندگی کشته شد. مراسم تشییع آیت الله بروجرودی شاید در قم و بروجرد انعکاس وسیعی داشت، اما مرگ مهوش یک بمب خبری در ایران بود و برای نخستین بار تیراژ مطبوعات کشور را بقول امروزی ها "ترکوند".

برای آن که این یادآوری از دو به سه برسد، به یاد خوانندگان خود و شاید هم بسیاری از مردم ایران که اخبار مجلس را دنبال می کنند می رسانیم که علاء الدین بروجرودی معاون سابق وزارت خارجه و از مدیران بلند پایه وزارت اطلاعات که اکنون نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم بروجردی است.

این مثلث، می توانست مربع شود اما ضلع چهارم را بدلیل نکبت بار بودن، به سه ضلعی که یاد کردیم نچسباندیم. این ضلع چهارم اصغر قاتل است که در زمان رضا شاه پسر بچه ها را در اطراف تهران می ربود و پس از تجاوز سرشان را می برید. او را دستگیر و در میدان "اعدام" تهران در جنوب شهر آن زمان به دار آویختند. تا سرانجام آقای علاء الدین بروجردی در تاریخ معاصر ایران چگونه ثبت شود!

 

پیک نت 20 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: