ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به رویدار بروجرد

حسن خمینی یا

مجتبی خامنه ای؟

جدال بر سر جانشین رهبر است! 
 
 
 
 

در هفته گذشته، در شهر بروجرد، مهر و لنگه کفش پران ها، مانع سخنرانی حسن خمینی نوه آیت الله خمینی در دانشگاه این شهر شدند. مراسمی که بدعوت رئیس دانشگاه قرار بود برگزار شود اما استاندار و فرماندار به بهانه ناتوانی در جلوگیری از پرت شدن لنگه کفش و مهر با آن مخالفت کردند! لابد استدلالشان این بود که نمی خواهند سر و کله نوه امام نیز همان سرنوشتی را پیدا کند که سر و کله علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان سخنرانی سالگرد انقلاب در قم پیدا کرد!

انبوهی تفسیرو بهانه، مخالفت و انتقاد دراین باره بیان و منتشر شده است، اما در هیچکدام آنها به دلیل و انگیزه آن پرداخته نشده است. درحالیکه مهم همین انگیزه است که مردم باید آن را بدانند و نه خود خبر و تبدیل آن به ذکر مصیبت!

مسئله به همین سادگی است:

تمام مخالفان اصلاحات، به شمول دار و دسته مصباح یزدی در قم و شماری از فرماندهان سپاه در تهران و امام جمعه هائی مانند احمد خاتمی و احمد جنتی و زیر مجموعه آنها، مانند محسنی اژه ای دادستان کل و ... روی "آقا مجتبی" فرزند آقای خامنه ای بعنوان اسب برنده میدان جانشینی آقای خامنه ای سرمایه گذاری کرده و برای خود در بیت آقای خامنه ای و در دل ایشان جا باز کرده اند. این وسط یک رقیب قدر حضور دارد که مردم او را متمایل به اصلاحات میدانند و از هر آلودگی حکومتی مبرا. نام "خمینی" را دارد که اعتبار آن قابل قیاس با اعتبار محدود نام "خامنه ای" نیست!

حسن خمینی مجتهد شده و در قم تدریس هم می کند. آقای خامنه ای می گوید پسر او هم مجتهد شده و لابد در بیت برای فرماندهان و امنیتی ها تدریس می کند!

این که کدام مجتهد هستند و یا کدام مجتهدتر، یک بحث درون حکومتی و مذهبی است. آنچه قطعی است، اینست که اعتبار حسن خمینی در میان مردم بسیار گسترده تر از رهبر کنونی جمهوری اسلامی است، چه رسد به پسر توطئه گرش که مردم میدانند از پشت پرده بیت رهبری دستش در تمام جنایات، بگیر و ببندها و زندان کردن ها و توطئه ها و اشتباهات عظیم سیاسی آلوده است.

در چرخش این آسیاب است که عده ای که نمی خواهند نوبت به حسن خمینی برسد، سعی می کنند ارتباط او را با مردم قطع کنند. و البته اگر ادامه وضع کنونی مملکت به انتخاب جانشین رهبر و اساسا معضلی بنام رهبر بر فراز سر رئیس جمهور و آقا بالا سر همه ارگان ها و نهادهای حکومتی وصال بدهد!

لبُ کلام در تفسیر آنچه در بروجرد روی داد همین است و مابقی همه حاشیه پردازی کسانی که خود نیز اصل ماجرا را میدانند اما جسارت طرح آن را ندارند.

 

پیک نت 20 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: