ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

هیچ عملی از مخالفات مذاکرات و ختم تحریم ها بعید نیست

چاشنی انفجار اتمی ایران

خبر مهم خبرگزاری ها شد! 
 
 
 
 

در آستانه دور جدید مذاکرات اتمی که دولت امیدوار است بتواند آن را در جهت توافق نهائی در ماه ژوئیه و بیرون کشیدن ایران از چنگ تحریم ها هدایت کند، ناگهان خبر کشف یک چاشنی اتمی در ایران روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت!

بموجب این خبر، گویا سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی اطلاعات تازه ای بدست آورده اند که بموجب آن، جمهوری اسلامی یک چاشنی انفجاری بمب اتمی در اختیار دارد که می تواند در ساخت بمب اتمی به کار برود.

خبرگزاری رویترز در همین ارتباط نوشت: اکنون ایران باید به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره چاشنی‌های انفجاری EBW پاسخ بدهد تا زمینه اعتماد به ادعاهای مقامات ایران مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت اتمی ایران ثابت شود!

بر اساس ضمیمه 12 صفحه‌ای گزارش یوکیا آمانو دبیرکل آژانس انرژی اتمی که در آبان 1390 انتشار یافت "چاشنی‌های سریع عمل‌کننده و تجهیزات مناسب برای آتش‌زنی چاشنی‌ها، یک قسمت لاینفک از برنامه توسعه یک دستگاه هسته‌یی انفجاری است. در میان اسناد مطالعات ادعایی، تعدادی از اسناد مربوط به توسعه چاشنی‌های سریع معروف به چاشنی‌های انفجاری سیمی (EBW) توسط ایران در بین سال‌های 2003- 2002 است که به عنوان یک جایگزین ایمن چاشنی برای طراحی یک دستگاه هسته‌یی استفاده می‌شود.

(این که چنین خبری چقدر صحت داشته باشد و تاثیر آن بر مذاکرات اتمی تا چه حد خواهد بود، بزودی معلوم می شود، اما این که از داخل ایران و از سوی رهبران همان گروه هائی که این روزها با مذاکرات اتمی مخالفت می کنند، چنین اخباری مستقیم و غیر مستقیم در اختیار برخی مجامع گذاشته شود، نکته ایست که نباید فراموش کرد. ختم تحریم ها، گشایش اقتصادی و تقویت امید مردم به اصلاحات و شرکت آنها در دو انتخابات مجلسین شورا و خبرگان، آنقدر برای آنها که کارگزارانشان (مانند بابک زنجانی) افشا شده و در بازداشت و زیر بازجوئی هستند اهمیت دارد که تن به هر خیانت ملی برای حفظ قدرت خویش بدهند.)

 

پیک نت 21 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: