ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عضو جامعه روحانیت مبارز

انتخاب روحانی توسط مردم

رفراندم برای مذاکرات اتمی بود 
 
 
 
 

حجت الاسلام ابوالحسن نواب چهره شاخص جامعه روحانیت مبارز که آن را بخش مهمی از جبهه راست جمهوری اسلامی میدانند و دبیرکل آن هنوز آیت الله کنی رئیس مجلس خبرگان است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به بازندگان انتخابات که علیه مذاکرات اتمی کارشکنی می کنند گفت:

اولا این مذاکرات مورد تائید رهبری است. دوم این که خیلی روشن است که رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به آقای روحانی، یک رفراندوم هم بود. آقای روحانی گفته بود من می‌خواهم مذاکره کنم؛ گفته بود که علاوه بر آنکه سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد، زندگی مردم هم باید بچرخد.

الان چون افراد با صداقت صحبت نمی‌کنند، نمی‌تواند به نیتشان اطمینان داشت.

تحریم ظالمانه‌ای در طول سال‌های گذشته به ایران تحمیل شده و تیم مذاکره کننده در حال تلاش هستند که این تحریم‌ها برداشته شود.

آقا (رهبری) دائما به کسانی که می‌خواهند مذاکرات را متوقف کنند، می‌گویند، مذاکرات باید با قدرت ادامه پیدا کند و مدام تأکید می‌کنند. به همین جهت، دلواپسی‌هایی که مخالفان تیم مذاکره کننده عنوان می‌کنند با شعار تبعیت از رهبری معنی ندارد.

نمی‌خواهم بگویم این‌ها بدنبال عدم پیشرفت مذاکرات، عدم رفع تحریم‌ها و در ‌‌نهایت، کسب منافع اقتصادی هستند، بلکه من از منظر سیاسی مسئله را می‌بینیم که می‌خواهند یک طوری، رقیبشان را بزنند؛ به هر حال مخالفان دولت اعتدال از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا این دولت ضعیف شود.

این مخالفان یک اقلیت هستند. اگر حتی کار به جای حساس بکشد، رفراندوم برای همین کارهاست. از مردم نظر خواهی کنند و ببینند مردم ایران نظرشان به ادامه مذاکرات است یا نیست. تحریم‌های فعلی، دارد کشور را فلج می‌کند و می‌بینیم بسیاری از جوانان بیکار هستند؛ خانواده‌هایی که منجر به طلاق می‌شود و یک رکن طلاق هم همین بیکاری است.

البته ما نمی‌گوییم همه مشکلات کشور با رفع تحریم حل می‌شود؛ ما مسائل داخلی هم داریم؛ اقتصاد مقاومتی هم باید پیش برود.

 

پیک نت 24 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: