ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اسحق جهانگیری دهان گشود

افشای دسته گل 2 میلیارد

و 700 میلیون دلاری احمدی نژاد 
 
 
 
 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در دیدار با برخی فعالین رسانه هائی که حسابشان از حساب رسانه های وابسته به بخشی از جناح راست و مخالفت دولت جداست خبر داد:

دولت در روزهای اخیر کشف کرد که حدود ۷۰۰ میلیون دلار پول شرکت مس به بهانه دور زدن تحریم ها در حساب دو ایرانی است که پاسپورت یک کشور اروپایی را هم دارند. وزارت اطلاعات موفق شد پول را از حساب این افراد خارج کند.

دولت سعی کرد در این مدت هیچ تبلیغی نکند تا بتواند پول را وصول کند. حال تصور کنید صادرات شرکت مس چقدر است که حدود ۷۰۰میلیون دلار آن در حساب دو ایرانی باشد.

در این زمینه حتی دست دولت برای برخوردهای قانونی محدود بود زیرا به محض برخورد یک کشور ثالث مدعی میشد که با شهروند او چرا برخورد شده است.

آن چیزی که تا الان روشن شده حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در اختیار این دو نفر بوده که ما فقط توانسته ایم 700 میلیون دلار آن را از چنگشان در آوریم.

اگر همین یک مورد بود، باز آسودگی خیال بیشتری داشتیم!

چون سیستم تصمیم گیری، چرخه درستی نداشته فساد زیاد بوده است. برای مثال وقتی تصمیم گرفته می شود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه بدون مناقصه واگذار شود حتماً احتمال ویژه خواری وجود دارد. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت که  از قوای دیگر نیز در آن حضور فعال دارند رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک ها و دستگاه های دولتی را در دستور دارد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به پرونده رحیمی معاون اول احمدی نژاد گفت: رئیس ستاد تدابیر ویژه اقتصادی، معاون اول رئیس جمهور بود. ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با هدف غلبه بر محدودیت ها و تحریم ها؛ تصمیم های فراتر از قانون اتخاذ کرد، اما برخی تصمیم های این ستاد اصلاً ربطی به مقابله با تحریم ها نداشت.

یکباره در ستاد تدابیر که قرار بود تنها تصمیم گرفته شود که چگونه از تحریم عبور شود تصمیم گرفته می شد که مثلاً هزار دستگاه خودرو لوکس خارج از مقررات جاری کشور وارد شود. خب این به کجای تحریم ارتباط دارد و اصلاً چه دلیلی داشته است که این گونه تصمیم گرفته شود؟

تصمیم گرفته شده بود حجم زیادی کالا در بخش های مختلف فقط از یک کشور وارد شود، خب این نوع تصمیم گیری نشان می دهد در سیستم حتماً مشکلات جدی وجود دارد. از این اتفاقات زیاد است.

 

پیک نت 24 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: