ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

همایش ستایش از سیاست نظامی رهبر

سرلشگر رحیم صفوی

مردم را کوُر و کرَ فرض کرده! 
 
 
 
 

سرلشگر رحیم صفوی مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در عرصه نظامی، در همایش "تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری" در دانشگاه صنعتی مالک اشتر سخنرانی کرد. این سخنرانی پیش از آن که ستایش از رهبر باشد، توجیه سیاست های شکست خورده ایشان بود.

رحیم صفوی گفت:

یکی از ثمرات اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری عمق‌بخشی به دفاع از انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل آمریکا و صهیونیست‌هاست. در واقع شکست راهبردها و سیاست‌های غربی،‌ عربی و صهیونیستی در تحولات اخیر منطقه و در سوریه، لبنان و عراق را باید در اندیشه‌های دفاعی رهبری دید.

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنرانی خود با دور زدن هاشمی رفسنجانی که در آن ایام جانشین فرمانده کل قوا (آقای خمینی) بود و علی خامنه ای تنها نماینده در وزارت دفاع و همچنین ادعای آگاهی و حضور خود در جمعی که بعید است اساسا در شمار آنها بوده که در جلساتی آنچنانی حضور داشته باشد گفت:

«در دوران جنگ تحمیلی در شورای عالی دفاع ملی دو خط سیاسی وجود داشت؛ یک خط معتقد بود باید با آمریکا همکاری کرد تا با کمک آنها بتوانیم عراق را از ایران خارج کنیم. نماینده این تفکر، رئیس‌جمهور وقت ایران (بنی صدر) بود. خط دیگر می‌گفت باید با پشتوانه ملت، عراق را از کشور بیرون کنیم. مقام معظم رهبری، نماینده این خط سیاسی در شورای عالی دفاع بود و در نهایت این تفکر به پیروزی رسید. جرج بوش پسر در خاطرات خود آورده بود که پس از افغانستان و عراق آنها به دنبال اشغال ایران بودند ولی تدابیر دفاعی رهبری اجازه این کار را به آنها نداد. »

رحیم صفوی در این بخش نیز قلب حقیقت کرده است، زیرا کسانی که اخبار آن روزهای اشغال عراق را دنبال می کردند و کم نیست شمار آنها درحاکمیت کنونی، همه میدانند که ابتکار عمل را هاشمی رفسنجانی که رئیس جمهور بود بدست گرفت و با زیرکی توانست طرح حمله به  ایران را خنثی کند. از جمله با پرهیز از همکاری و حمایت از صدام حسین که درحاکمیت وقت جمهوری اسلامی یک جریان سیاسی طرفدار این همکاری بود. آقای رحیم صفوی تصور کرده درباره جنگ قفقاز و دوران فتحعلی شاه قاجار صحبت می کند و کسی زنده نیست که مچش را بگیرد!

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنرانی خود ادعاهای دیگری هم می کند که خواندنی است. از جمله:

«قبل از انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، نتانیاهو به ملاقات اوباما رفت و در مورد ایران مطالبی را به وی گفت اما اوباما نتانیاهو را به یکی از بیمارستان‌های واشنگتن برد و مجروحان و معلولان اخیر جنگ‌های عراق را به آنها نشان داد و گفت که ما دیگر در چنین جنگ‌هایی شرکت نمی‌کنیم. توان اقتصادی، سیاسی و وجهه بین‌المللی آمریکا در این جنگ‌ها از بین رفت. تدابیر پیچیده دفاعی مقام معظم رهبری موجب شد که امنیت ایران حفظ شود و آمریکا نتواند کشور ما را مورد تجاوز قرار دهد. »

اما، از همه اینها گذشت، نباید از خود پرسید: چطور شده که سمینار و همایش ستایش از سیاست های دفاع رهبر جمهوری اسلامی در دستور قرار گرفته؟

و باز نباید پرسید: اگر این سیاست ها موفق بوده و مردم هم نتایج آن را دیده اند، دیگر چه نیازی به سمینار و همایش است؟ مگر آن که مسئله عکس آن باشد. یعنی سیاست شکست خورده و امثال رحیم صفوی برای توجیه سیاستی شکست خورده به میدان آمده است!

 

پیک نت 24 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: