ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی سردار ضرغامی

"صدا" بد نیست

مرده شوی ترکیبش را ببرند! 
 
 
 
 

مراسم اختتامیه‌ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو با حضور سردار ضرغامی سرپرست صدا و سیما برگزار شد. ضرغامی در این همایش چند کلامی هم سخن گفت، البته نه از بی اعتباری سیما، بلکه از اعتبار صدا. یعنی "صدا بد نیست، مرده شوی ترکیبش را ببرند!". ضرغامی سعی کرد کمی خوشمزگی هم بکند که می خوانید:

باید «صدا» را از آسیب «سیما» محفوظ نگه داریم. خوشبختانه در صدا کارهای خوبی انجام می‌گیرد. در عین حال جنس خانوادگی‌ای که در رسانه صدا ایجاد می‌شود،‌ قابل تحسین است و باعث خوشحالی است که بسیاری از شخصیت‌های خوب ما در رادیو کار می‌کنند.

رادیو رسانه‌ای پاک است و در همه جای دنیا تقریبا با کمی بالا و پایین همچنان پاکی خودش را حفظ کرده است، اگر هم افت یا ایرادی ایجاد شود، قطعا در تصویر در شبکه‌های تلویزیونی است؛ بنابراین رادیو در مقابل تلویزیون خیلی پاک‌ تر است.

خیلی از بزرگان وقتی مرا می‌بینند از بسیاری از برنامه‌های رادیو تعریف می‌کنند که من اصلا آن برنامه‌ها را نمی‌شناختم! همچنین در نظرسنجی‌ها آمده که بیشتر قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده، رادیو گوش می‌کنند. در رادیو هم ما حتما باید  حساسیت‌ها را رعایت کنیم؛ نه اینکه از این مشکلات بنالیم، ضمن اینکه تریبون هم باز است به ویژه برای آنهایی که می‌خواهند نقد کنند و گاهی اوقات نمی‌شود تریبون را کنترل کرد و در مقابل یکسری اشکالات نظارتی هم به وجود می‌آید.

به عنوان مثال در یک برنامه تلویزیونی زنده که مجری برنامه کودک با کودک حرف می‌زند و از او می‌خواهد تا گوشی تلفن را به مادرش بدهد و او هم در پاسخ می‌گوید مادرم در حمام است و مجری می‌گوید با پدر می‌خواهم صحبت کند بازهم کودک پاسخ می دهد پدرم هم در حمام است. در مقابل مجری این برنامه چطور می‌تواند این قضیه را برنامه زنده کنترل کند؟ این تقصیر ما نیست برنامه زنده است و پیش آمده است. اخیرا مشاهده کرده‌ایم سوتی‌های صدا و سیما را روی سایت‌های اینترنتی قرار می‌دهند. بنابراین حالا که دیگران انجام می‌دهند، پس چرا خودمان این کار را نکنیم و سوتی‌های خودمان را پخش نکنیم. بالاخره مردم از این سوتی‌ها لذت می‌برند و سوتی‌های ما چیزی نیستند که از چشم کسی پنهان بمانند.

 

پیک نت 24 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: